• Blondie 68

Stringtrosor

Hur ställer ni er till att tjejer i lägre åldrar börjar att ta på sej string.
    Ni som har barn i den åldern, vad säger ni till dom ??

• Svar på tråden Stringtrosor
  • sanna88a

hur unga är dagens barn att skaffa string? när jag var yngre så skaffade man string i åttan typ.. men tycker mig kunna se 12 åringar ha det =S

• MayaPiraya

jösses, jag skaffade mina första till studenten, jag känner mig gammal!!

• Spicy woman

Om jag hade en dotter i den åldern skulle jag inte gillat det. Det är lite väl tidigt. Försökt att få dottern att ta sitt förnuft till fånga.

• Spartacus

hade en 9-åring i barngympan som bar string... men hennes mamma var lite special också, solade i raffset på stranden osv. ??

jag visste faktiskt inte hur jag skulle reagera.
    överhuvudtaget så tycker inte jag att troskanter är dödens död och att småflickor ska bry sig om sånt eller om att vara raffig inför killarna känns lite osmakligt...

men hur ska man göra? allvarligt... för jag väntar en dotter,
    ska man förbjuda henne att använda vissa typer av trosor? är det en sak att slåss för i vardagskonflikten?

• Agapi

jag skaffa mina första i 6an, och då är man väl 12-13. Tycker inte de är någon stor grej. String är lixom vardag idag, inget speciellt porrigt eller konstigt.

• Skogsstjärna

Jag var elva eller tolv, använde dem ett fåtal gånger fram tills jag var 14 eller så när jag började använda "på riktigt". Tyckte mest det var spännande, man kände sig stor. Men det varierar ju från barn till barn.

• Zofye

I åttan?!
    Oj, jag gick nog gymnasiet innan jag skaffade string
    (känner mig lastgammal!)

sanna88a skrev 2008-04-23 16:54:18 följande:
    hur unga är dagens barn att skaffa string? när jag var yngre så skaffade man string i åttan typ.. men tycker mig kunna se 12 åringar ha det =S
  • Spartacus

ska lägga till att jag själv köpte string när jag var 13 och upp till 16-17årsåldern... men sen insåg jag att det var sjukt mycket skönare med hotpants eller låga breda trosor så sen dess har det varit det som gällt!

• mirrebusan

min dotter är snart 5år för nån månad sen så upptäckte jag att hon hade gjort sina trosor som sting trosor. när jag sa till henne att man inte ska ha trosorna så, fick jag svaret "men mamma du har ju så ibland och jag tycker det är fint" hon har inte satt trosorna så efter de vad jag sett iaf.

Svar på tråden Stringtrosor