Stringtrosor
Hur ställer ni er till att tjejer i lägre åldrar börjar att ta på sej string.
Ni som har barn i den åldern, vad säger ni till dom ??
min tjej skulle aldrig få använda string trosor hon är snart 11 år.
När jag tycker att det blir okey vet jag inte riktigt
Pratade nyligen med en skolsköterska som var ledsen över att små flickor idag får så mycket underlivsproblem eftersom de använder string, syntetmaterial och trosskydd. Ovanpå tajta jeans. Inte mycket luft då. Vänta med vuxenlivet säger jag!
Fy, vad världen går utför!! Jag känner mig supergammal (är ju bara ynka 30). När jag gick på mellanstadiet var det ingenting som handlade om raffiga underkläder, vi var barn! Det var väl först (kanske) i 9:an som en del började klä sig med kläder som inte var så sexinriktade. Som 13-15-åringarna klär sig nu fanns det ingen alls som klädde sig när jag var i den åldern. När jag (för typ 10 år sen) var på min gamla högstadieskola och såg eleverna där tyckte jag de såg ut som små prostituerade, jätteläskigt.
No way, jag skulle INTE tillåta mitt barn att använda string innan hon typ är redo för sin sexuella debut eller nåt sånt. Barn ska inte vara sexiga!!
Eeeh, tvärtom, "...i 9:an som en del började klä sig med kläder som VAR MER sexinriktade...".
Tycker de är lite lustigt att folk ojar sej över sånt här. "oh när jag var barn då lekt vi minsan me barbie tills gymnasiet". Antar att era mammor mycke liknande saker om er när ni var små, och deras mammor sa så till dom osv osv. Min mormor blev tex utskickad att skubba bort nagellack från naglarna när hon gick i skolan.
Saker ändras, barn/ungdommar vill provocera sina föräldrar och testa gränser.
Tycker verkligen inte sting är något "porr plagg" idag. Tycker de är preis som vilka andra trosor som helst.
Nej precis, det var väl i den åldern som vi började de med det här också! :D
Jo jag har också för mej att det inte är bra för underlivet med string i så låg ålder.
En grej till som jag har reagerat över att småtjejer sätter på sej en överdel innan dom är 5 år.
Jag vet inte ,men jag tycker det är för tidigt. Låt dom springa barkroppad så länge det äe möjligt.
Skulle min styvdotter komma och vilja ha string så skulle svaret bli neeej inte än.
PÅ ett barn i mellanstadieålder som börjar be om string skulle jag säga OK, men bara till bomullsstring som går att köra i 60 grader. De mer sexiga varianterna kan vänta åtminstone tills de är byxmyndiga.
Jag var 11-12 när jag "köpte" min första... Bad min brorsas flickvän betala dem i affären, tyckte det var lite pinsamt.
Men tyckte de var SÅÅÅ obekväma, så använde dem inte många gånger. Var 15-16 när jag började använda string påriktigt.
hade en 9-åring i barngympan som bar string... men hennes mamma var lite special också, solade i raffset på stranden osv. ??
jag visste faktiskt inte hur jag skulle reagera.
överhuvudtaget så tycker inte jag att troskanter är dödens död och att småflickor ska bry sig om sånt eller om att vara raffig inför killarna känns lite osmakligt...
men hur ska man göra? allvarligt... för jag väntar en dotter,
ska man förbjuda henne att använda vissa typer av trosor? är det en sak att slåss för i vardagskonflikten?