• jamex

"evighetshistorier"

Älskar kluriga historer som man får lista ut efter hand. Kan du nån?

Här är min:
    En man går in på en restaurant. Han beställer in albatross. Mannen får sin albatross, tar en tugga, sedan går han ut och skjuter sig i huvudet. Varför?

Man får bara ställa frågor som går att besvara med "ja" och "nej".

• Svar på tråden "evighetshistorier"
  • stenfalk

Jaha. Då var den löst då..

Vill ni ha min svåra tankenöt nu då?

• Tidvis
    stenfalk skrev 2008-04-27 19:02:29 följande:
    Jaha. Då var den löst då..Vill ni ha min svåra tankenöt nu då?
    Abslout en stund till stannar jag
  • stenfalk

ok.
    Fast det här inte en såndär ställa frågor-nöt, utan mer att sitta och klura på. Kan ta någon mer evighetshistoria senare ikväll kanske.

Marsinnevånare är utrustade inte med två händer och 10 fingrar som vi, utan bara med en sorts antenner eller spröt som sticker fram ur deras högvälvda pannor. Det är sannolikt att de inte räknar till 10 som vi, utan till det tal som motsvarar antalet pannspröt.
    JORDMAN: Jag har märkt att familjerna här ofta är mycket större än hemma hos oss. Vill ni tala om för mig hur många barn ni har?
    MARSMAN (kliar sig i huvudet med ett pannspröt): Låt mig se nu... jag har 43 söner och... eh... 52 döttrar. Totalt 125 barn.
    Hur många barn har Marsman, uttryckt på jordsätt, och hur många spröt stack fram ur hans högvälvda panna?

• Tidvis
    stenfalk skrev 2008-04-27 19:05:16 följande:
    ok.Fast det här inte en såndär ställa frågor-nöt, utan mer att sitta och klura på. Kan ta någon mer evighetshistoria senare ikväll kanske.Marsinnevånare är utrustade inte med två händer och 10 fingrar som vi, utan bara med en sorts antenner eller spröt som sticker fram ur deras högvälvda pannor. Det är sannolikt att de inte räknar till 10 som vi, utan till det tal som motsvarar antalet pannspröt. JORDMAN: Jag har märkt att familjerna här ofta är mycket större än hemma hos oss. Vill ni tala om för mig hur många barn ni har? MARSMAN (kliar sig i huvudet med ett pannspröt): Låt mig se nu... jag har 43 söner och... eh... 52 döttrar. Totalt 125 barn. Hur många barn har Marsman, uttryckt på jordsätt, och hur många spröt stack fram ur hans högvälvda panna?
    Jag ska upp typ 5 imorrn bitti, så då missar jag den, blir att siva tidigt ikväll , Men ska kolla på denna lite nu och se om jag fixar den
  • stenfalk
    Tidvis skrev 2008-04-27 19:08:08 följande:
    Jag ska upp typ 5 imorrn bitti, så då missar jag den, blir att siva tidigt ikväll, Men ska kolla på denna lite nu och se om jag fixar den
    Ja, då är det ju bäst att sova. lätt att det blir lite för korta nätter när man kommit igång med sånna här historier ju! Fast jag har lyxigt nog sovmorgon imorgon!

Ja, den här är lite klurig
  • stenfalk
    Tidvis skrev 2008-04-27 19:12:05 följande:
    Hade han 30 spröt?
    Nej, så många var de inte.
  • Tidvis

Jag tror inte jag kan lista ut denna. Är inte så bra på matte som sagt

• stenfalk
    Tidvis skrev 2008-04-27 19:16:45 följande:
    Jag tror inte jag kan lista ut denna. Är inte så bra på matte som sagt
    Ok. Nej, den kräver ju lite matte, det gör den.
Svar på tråden "evighetshistorier"