Inlägg från: Tidvis |Visa alla inlägg
  • Tidvis

"evighetshistorier"

Min sambo sa att den va ju lätt, så nu sitter han här och leker smart
    Fast nu svär han lite här för det var nog inte så lätt som han trodde

• Tidvis

Och nu insåg han att det bara var ett rum. Haha, vi ör lika smarta han och jag

• Tidvis

DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-04-27 11:34:29 följande:

Ja det är ett rum med tre lampor och utanför rummet finns 3 strömbrytare och du ska veta vilken strömbrytare som tillhör vilken lampa. Alltså koppla varje strömbrytare till varje lampa och du får endast en chans att gå in i rummet bredvid.Kom igen det gäller ert liv...
    Jag förstår ju hur man ska kunna veta en iaf Antingen tänder man en och då vet man ju vilken det är, eller så tänder man två och då vet man vilket man inte tänt. Men jag känner mig lite korkad här nu, och sambon som nyss sa att det va ju såååå låätt har ångrat sig Han tänkte fel
  • Tidvis

Kan man stå i rummet och vrida ut armen och tända och släcka Isf kan jag

• Tidvis

Man låter dörren till det andra rummet stå öppen?

Jag fattar verkligen inte. Tror jag ska gå och skämmas någonstans

• Tidvis

Men man får tända en, sen har man iaf 50% chans att gissa de andra två... Så jag hade nog dött..

• Tidvis
    mintchocolate skrev 2008-04-27 11:42:57 följande:
    DOLCES ledtråd var bra:"Vad händer när man tänder en lampa?"
    Den tänds? Haha, vad dum jag känner mig
  • Tidvis
    Sciarlotta skrev 2008-04-27 11:44:57 följande:
    Man tänder två lampor, släcker den ena. Går in och ser vilken som lyser och vilken som är varm. Den som är kall tillhör den tredje brytaren.
    Så måste det ju vara! Att jag inte kom på det!!!
  • Tidvis

Nu ska jag iväg och byta däck på min bil.. Ska hem till mamma där de har grejer till det Vi ses sen. Jag hoppas ni inte hinner lösa alla gåtor som finns medans jag är borta

• Tidvis

Hallå hallå.. Här var det tomt;-

Svar på tråden "evighetshistorier"