• jamex

"evighetshistorier"

Älskar kluriga historer som man får lista ut efter hand. Kan du nån?

Här är min:
    En man går in på en restaurant. Han beställer in albatross. Mannen får sin albatross, tar en tugga, sedan går han ut och skjuter sig i huvudet. Varför?

Man får bara ställa frågor som går att besvara med "ja" och "nej".

• Svar på tråden "evighetshistorier"
  • Betelgeuse

Åh, ett nytt problem, skoj!
    Jag kollar den blandade lådan. Är det äpplen vet jag att de andra två lådorna innehåller apelsiner respektive äpplen och apelsiner. Jag märker lådan som det står "apelsiner" på med "äpplen och apelsiner" eftersom jag vet att alla utsprungliga lappar är fel, och den sista med "apelsiner".

• Fluffguf

Det är väl inte nåt så dumt som att lådorna inte inehåller det som står alls?

• Fluffguf
    Betelgeuse skrev 2008-04-29 23:50:22 följande:
    Åh, ett nytt problem, skoj!Jag kollar den blandade lådan. Är det äpplen vet jag att de andra två lådorna innehåller apelsiner respektive äpplen och apelsiner. Jag märker lådan som det står "apelsiner" på med "äpplen och apelsiner" eftersom jag vet att alla utsprungliga lappar är fel, och den sista med "apelsiner".
    Du får bara kolla en frukt.
  • Fluffguf
    Fluffguf skrev 2008-04-29 23:51:19 följande:
    Du får bara kolla en frukt.
    Oj, jag läste fel sorry Generad
  • Betelgeuse

Sorry, då plockar jag en frukt ur "Apelsiner och äpplen". Eftersom jag vet att lappen är fel, vet jag att alla frukter i den lådan är av samma sort. Sedan som ovan.

• Fluffguf

Hur hittar man historierna? Jag vill också bidra med något

• Sockerbiten
    Fluffguf skrev 2008-04-29 23:55:37 följande:
    Hur hittar man historierna? Jag vill också bidra med något
    samma här :)
  • giftgrodan

jag har hittat alla mina på nätet, men om alla googlar fram samma historier blir det ju lite tråkigt att svara på dem

Svar på tråden "evighetshistorier"