• jamex

"evighetshistorier"

Älskar kluriga historer som man får lista ut efter hand. Kan du nån?

Här är min:
    En man går in på en restaurant. Han beställer in albatross. Mannen får sin albatross, tar en tugga, sedan går han ut och skjuter sig i huvudet. Varför?

Man får bara ställa frågor som går att besvara med "ja" och "nej".

• Svar på tråden "evighetshistorier"
  • stenfalk
    skruttgumma skrev 2008-05-01 00:04:24 följande:
    träd?i bokstavsordning..
    Ja
  • stenfalk
    skruttgumma skrev 2008-05-01 00:04:51 följande:
    JAAA!!!!!Siffrorna står i bokstavsordning va?
    JAA!
  • skruttgumma

ÄNTLIGEN!!!!!
    Nu räcker det med siffror. Är det ingen som kan en sån där historia??

• stenfalk
    skruttgumma skrev 2008-05-01 00:06:58 följande:
    ÄNTLIGEN!!!!!Nu räcker det med siffror. Är det ingen som kan en sån där historia??
    Siffror som är så kul

Jag ska sova nu, så någon frågestund från mig blir det inte. Men ett annat sifferlöst klur.

På en gata finns fem små hus på rad. De har alla olika färg. Ägarna till husen är alla av olika nationalitet. Samtliga husägare dricker olika drycker, röker cigaretter av olika märken och har olika husdjur.
    Ingen har alltså samma slags husdjur, ingen dricker samma slags dryck, ingen röker samma slags cigaretter och ingen är av samma nationalitet.

a) Engelsmannen bor i det röda huset
    b) Svensken har en hund som husdjur
    c) Dansken dricker te
    d) Det gröna huset ligger till vänster om det vita
    e) Det gröna husets ägare dricker kaffe
    f) Personen som röker Pall Mall föder upp fåglar
    g) Det gula husets ägare röker Dunhill
    h) Personen som bor i huset i mitten dricker mjölk
    i) Norrmannen bor i det första huset
    j) Personen som röker Blend bor som granne till honom som har katt
    k) Personen som har häst bor som granne till den som röker Dunhill
    l) Personen som röker Bluemasters dricker öl
    m) Tysken röker Prince
    n) Norrmannen är granne till det blå huset
    o) Personen som röker Blend har en granne som dricker vatten

Vem har fiskar som husdjur?
  • mintchocolate

Jaha, nu får jag skämmas igen, men jag förstår inte det med tråden...

• mintchocolate
    skruttgumma skrev 2008-05-01 00:15:16 följande:
    tråden?`
    Träden menar jag
  • skruttgumma
    skruttgumma skrev 2008-05-01 00:26:35 följande:
    tysken?
    Alltså är det tysken som föder upp fåglar..

Träden stod oxå i bokstavsordning, det var så jag kom på att siffrorna oxå gjorde det..
  • mintchocolate
    stenfalk skrev 2008-05-01 00:08:51 följande:
    Siffror som är så kul Jag ska sova nu, så någon frågestund från mig blir det inte. Men ett annat sifferlöst klur.På en gata finns fem små hus på rad. De har alla olika färg. Ägarna till husen är alla av olika nationalitet. Samtliga husägare dricker olika drycker, röker cigaretter av olika märken och har olika husdjur.Ingen har alltså samma slags husdjur, ingen dricker samma slags dryck, ingen röker samma slags cigaretter och ingen är av samma nationalitet.a) Engelsmannen bor i det röda husetb) Svensken har en hund som husdjurc) Dansken dricker ted) Det gröna huset ligger till vänster om det vitae) Det gröna husets ägare dricker kaffef) Personen som röker Pall Mall föder upp fåglarg) Det gula husets ägare röker Dunhillh) Personen som bor i huset i mitten dricker mjölki) Norrmannen bor i det första husetj) Personen som röker Blend bor som granne till honom som har kattk) Personen som har häst bor som granne till den som röker Dunhilll) Personen som röker Bluemasters dricker ölm) Tysken röker Princen) Norrmannen är granne till det blå huseto) Personen som röker Blend har en granne som dricker vattenVem har fiskar som husdjur?
    Tysken i det gröna huset har fiskar som husdjur.
Svar på tråden "evighetshistorier"