Inlägg från: Tidvis |Visa alla inlägg
  • Tidvis

"evighetshistorier"

giftgrodan skrev 2008-04-29 20:19:10 följande:
    En bro är fyra kilometer lång och stark nog att bära tiotusen kilo, men inget mer. En full lastbil som väger exakt tiotusen kilo kör upp på bron. Halvvägs sätter sig en sparv som väger 30 gram på lastbilen, men bron kollapsar inte. Hur kommer det sig?(ber om ursäkt för den taffliga svenskan, direktöversätter från engelska
    För att en full lastbil väger så mycket men denna var inte full?
  • Tidvis
    margaritha skrev 2008-04-29 20:21:11 följande:
    det har försvunnit 30g benin på de två kilometrarna!
    Haha, ja, det måste ju påverka vikten
  • Tidvis
    Fluffguf skrev 2008-04-29 20:22:06 följande:
    Det känns som att man borde kunna den här! Är det något fysiskt logiskt typ som att en lastbil med hönor inte blir lättare om hönorna därinne flyger?
    Jag funderade med på något sånt. Typ att en flaska med en fluga som flyger i flaskan inte märks på vågen. Fast sparven flyger ju inte..
  • Tidvis

Men, vad gör ni? Ni måste ju ropa på mig innan ni börjar med en ny

• Tidvis

Fast jag kanske kan denna.. Jag vet inte, så jag vågar inte chansa Men vill inte fördärva för er andra om jag nu kan den..

• Tidvis

Jag kan iaf en liknande, dock inte formulerad såhär.. Så jag struntar i detta

• Tidvis

Haha, jag ska snart titta tv Sen sova, jag ska upp väldigt tidigt imorrn och jobba.. Trist

• Tidvis

Kanske inte kan den ändå Men väntar de desperata hemmafruarna Jag vet, jag är löjlig, men jag måste kolla det.. Haha

• Tidvis

Här var det tomt.. Någon som har någon till mig

Svar på tråden "evighetshistorier"