• jamex

"evighetshistorier"

Älskar kluriga historer som man får lista ut efter hand. Kan du nån?

Här är min:
    En man går in på en restaurant. Han beställer in albatross. Mannen får sin albatross, tar en tugga, sedan går han ut och skjuter sig i huvudet. Varför?

Man får bara ställa frågor som går att besvara med "ja" och "nej".

• Svar på tråden "evighetshistorier"
  • Tokfrjant

Jag är för osmart för att luras, haha!

stenfalk skrev 2008-04-27 15:01:46 följande:
    Rätt! Ni är inte tillräckligt lättlurade för den type av problem Så nu ökar vi svårighetsgraden lite.
  • Tidvis
    Tokfrjant skrev 2008-04-27 15:02:20 följande:
    Ja, jag va med i början av tråden också och gissade på den här albatrossgåtan men sen har jag inte orkat gissa mer ^^
    Okej. Då var jag inte med, men sen dess har detta roat mig
  • stenfalk

Fyra båtar färdas i exakt samma riktning med exakt samma avstånd mellan varandra. En eka, en oljetanker och en segelbåt. Vad är den fjärde båten?

• Tidvis
    stenfalk skrev 2008-04-27 15:03:08 följande:
    Fyra båtar färdas i exakt samma riktning med exakt samma avstånd mellan varandra. En eka, en oljetanker och en segelbåt. Vad är den fjärde båten?
    Den har jag hört förr så den lämnar jag över till Tokfrjant
  • skorpionen7
    stenfalk skrev 2008-04-27 14:59:39 följande:
    Mjukar upp er med en lätt till då :)Det är 40 mil mellan punkt A och B.Ett tåg startar från punkt A mot punkt B. Det åker i 60km/h.Ett annat tåg startar från punkt B mot punkt A en timme senare. Det åker i 90 km/h.Hur långt ifrån varandra är tågen när de möts?
    När dom möts lär det väl vara 0cm mellan tågen. Gör debut i denna roliga tråd.
  • Tidvis
    skorpionen7 skrev 2008-04-27 15:04:39 följande:
    Välkommen, här tänker vi så det knakar
  • skorpionen7
    Tidvis skrev 2008-04-27 15:05:18 följande:
    Välkommen, här tänker vi så det knakar
    Tack!
  • skorpionen7
    stenfalk skrev 2008-04-27 15:03:08 följande:
    Silja Line färja?
  • stenfalk
    skorpionen7 skrev 2008-04-27 15:04:39 följande:
    Välkommen. Kul med fler som gissar! Och det är klart det är rätt!

Ingen anna som har några klur? Så jag också får tänka lite? Annars har jag nog så jag kan fortsätta en god stund till
Svar på tråden "evighetshistorier"