sannispannisen skrev 2008-04-23 19:10:03 följande:
ókej!jag har råkat ut för mystiska mäklare, en igår sa även "den går ut om 10 minuter!" och verkade bara vilja lägga på...fast jag visade väldigt stort intresse.helt sjukt.men de flesta är ju som er mäklare, de flesta borde även vara så, om man tänker på provision.kanske är det såna mäklare jag råkar ut för, som bara ska ha 5000 kr eller vad de nu gör reklam för?då skiter dom i köparna, idioterna!hoppas er stannar på ett bra pris
Ha, bra pris...nja allt är relativt du.

Men håll tummarna så är du snäll. Jag kreverar snart av nervositet.
Ibland tror jag att en del mäklaren gör tjänster åt bekanta eller kunder som kanske missat tidigare objekt. Dvs, man kanske försöker hjälpa någon annan att komma högst i en budgivning genom att ignorera/försvåra för andra budgivare.
Det är absolut inte etiskt eller förenligt med god mäklarsed, och faktum är...nu när jag läser det du skriver att det lite känns som att "er" mäklare försökte hjälpa någon annan.
Varför hade budgivningen tex inte startat officiellt fastän det uppenbarligen lades bud? Varför var slutdatumet så snabbt?
Så tja, nu när jag tänker på det så tycker jag kanske att du ska ringa mäklarfirman och fråga om dom brukar jobba på det viset.
Men det där med att man måste lägga bud för att "vara med" och få SMS stämmer.