Inlägg från: vadskajaghetadå |Visa alla inlägg
  • vadskajaghetadå

Är detta normalt beteende hos en mäklare?

Majora skrev 2008-04-23 21:17:12 följande:
    Jag som troligen kommer börja läsa till mäklare nästa år blir helt förstörd av sånthär, vi råkade dessutom ut för en skumraskmäklare själva precis. Jag vill ALDRIG bli sån, och frågan är om man vill utbilda sig och sen litar väl inte en jäkel på mig mer Sannis: astrist på huset, billigt var det iallafall får man fråga vart d ligger?
    ja, det låg i flen
  • vadskajaghetadå

altså den hade ju utg.pris 575.00 (inte 570, skrev fel)

den där tisdagen tänkte jag lägga 600.000, men tappade lusten totalt då den var uppe i 100.000 mer utan min vetskap.

vet inte vart vi hade sträckt oss, kanske just bara 100.00 mer...

jag är faktist van att mäklarna brukar informera en, därför jag blev så paff också

jag är upprörd för att jag är besviken och ARG!

• vadskajaghetadå
    Majora skrev 2008-04-23 21:41:25 följande:
    Jamen det ÄR okej att bli besviken och arg! Jag hade blivit det också! Och det är bra att skrika av sig
    hihi tack känna skönt att höra!!!!!!!!
  • vadskajaghetadå

grejen är att jag satt på MVC då jag hörde hans svar på mobilen, vi skulle dela med svärmor och även då han ringde, nån timme innan 12:00 så låg svärmor och sov för hon hade jobbat natt och hon måste ju också få bestämma.

vi hade ju såklart ringt henne, men nu var det för sent

• vadskajaghetadå
    Majora skrev 2008-04-23 21:44:15 följande:
    Håller tummarna för nästa hus helt enkelt, om du vill kan du ju skicka över adressen till det huset ni nu skiter i så kan du få veta vad det ungefär är värt sett till marknadspriset
    okej tack!
  • vadskajaghetadå
    katrili skrev 2008-04-23 21:46:28 följande:
    ja vet inte, men det brukar väl vara så det är, mäklaren hör av sig när dom drar igång budgivningen och självklart tar dom mot bud om någon lägger in ett, tyckte du att dom skulle säga nej till någon som ville lägga bud utan att han hört av sig?jag tror i alla fall att det är väldigt vanligt att mäklaren hör av sig och ringer för bud, om säljaren vill att budgivningen tar slut en viss tid, då går mäklaren efter det. Säljaren kan ha velat skriva papper samma dag, mäklarens kund är säljaren, och det är säljaren som bestämmer
    har du inte läst vad jag skrivit?

han sa att han skulle höra av sig - vilket han inte gjorde.

enda gången hade hörde av sig var nån timnme innan den tog slut.

läs uppdateringen!
  • vadskajaghetadå

han kan inte säga nej, men han kunde hört av sig då han fick buden, är det ett stort krav man kan ha som spekulant?

• vadskajaghetadå

jag fick ju höra hans meddelande för sent också, efter klockan 12.
    det var ju mitt fel, jag hörde det typ klockan 13.

då var huset redan sålt kan man säga, inga mer bud efter 12.

• vadskajaghetadå
    Bekali skrev 2008-04-23 21:57:21 följande:
    men då hade du ju chansen o lägga ett sista bud, vet man med sig att det budas på ett hus man vill köpa så ser man till o hållas sig tillgänglig...
    [/citat]

han sa ju igår förmiddag att han skulle ringa runt (även till mig) och skicka sms.
    katrili skrev 2008-04-23 21:54:55 följande:
    [citat]
    men han hörde ju av sig? lämnade han inte meddelande på din telefon? ja läste ditt inlägg, varför bli så sur =)
    eh, jo han ringde nån timme innan 12.00

han skulle ju ringt IGÅR sa han.
  • vadskajaghetadå

tycker ni verkligen inte att det är fel av en mäklare att säga på söndagen att HAN ska höra av sig, sen bemödar han sig att ringa nån timme innan den tar slut?

jag tycker det är jättefel, min kille med!!!!

det har ju budats en massa, så varför ringde han inte????

jäkla gubbe! usch vad besviken jag är!!!!!!!

• vadskajaghetadå
    katrili skrev 2008-04-23 22:00:13 följande:
    ja kan säga att här i stockholm kan dom vara riktigt hemska, de kan vara nonchalanta och se sig som bättre människor typ, sen går lägenheterna upp... ja, kanske 400 000, det är sjukt, efter varje visning vill man bara anmäla dom för sina lockpriser...
    ja, de kan säkert vara hemska här med
  • vadskajaghetadå
    Bekali skrev 2008-04-23 21:57:21 följande:
    men då hade du ju chansen o lägga ett sista bud, vet man med sig att det budas på ett hus man vill köpa så ser man till o hållas sig tillgänglig...
    men varför ringer han inte på tisdage och talar om att den gått upp ytterligare?

varför ringer man nån timme innan?

ja det var mitt fel att jag inte var tillgänglig, men jag trodde inte den skulle gå ut så fort, visste han om det tro.
  • vadskajaghetadå
    Majora skrev 2008-04-23 22:03:39 följande:
    tänker du på FlenS - ost nu eller sorry TS
    haha...!
  • vadskajaghetadå

vill man verkligen ha ett hus, ja då ska man vara tillgänglig 24h/7 och själva ringa hela tiden.

men man litar ju ändå på att mäklaren talar om alla bud som han får in, när han säger att han ska ringa runt till alla, alt skicka sms, inte att den går ut dagen efter och han hör av sig nån timme innan.

jag säger som nån annan, jag som säljare hade sparkat denna!
    tycker inte säljarna ska BEHÖVA BETALA för en sån pass otrevlig och oengegerad människa, eller hur??

• vadskajaghetadå
    Tjoflöjt skrev 2008-04-23 22:16:39 följande:
    Mäklaren kan ju faktiskt ha varit upptagen med att ringa andra spekulanter än just dig. Och när du har sagt att du vill vänta med att lägga bud tycker jag att det är ditt ansvar att kontakta honom när du väl bestämt dig. Och det kan ha varit säljaren som bestämt sluttiden. Nä, ska man köpa hus får man faktiskt vara lite alert själv också! Och även om ni varit med i budgivningen från början blev ju kåken dyrare än vad ni ville betala, så jag förstår inte problemet.
    jag skulle ringa till svärmor, sa jag till honom, sen sa han att han skulle skicka sms på budgivningen.

VI HADE TÄNKT ATT KÖPA!

men om det går upp 100.000 bara sådär, klart som fasen jag måste prata med hon som ska stå på lånet är det konstigt tycker du?

ja, de var en miss att jag hörde samtalet en timme efter 12:00
    att den gick ut då.
  • vadskajaghetadå
    Judy skrev 2008-04-23 22:19:43 följande:
    Jag tycker inte han skött detta exemplariskt. Tycker han skött detta dåligt. Han var kanske ny och visste inte bättre, men han blir inte kvar länge när ryktet börjar sprida sig. Tänk om säljarna visste detta.. Det hade jag i alla fall viljat veta om jag sålde ett hus där inte alla fick bra möjlighet att lägga de bud de vill.
    jag med!

jag hade inte velat ha han som mäklare, även om han följde "mäklarseden" vem vill ha en otrevlig mäklare som är så oengagerad?

säger att han ska ringa/skicka sms efter varje bud, men gör inte det, bara nån timme innan slut och trots flera bud skiter han i det.

min svärmor är en väldigt positiv person, tycker gott om folk, men även hon tyckte att han betedde sig konstigt under visningen.
  • vadskajaghetadå

jag har fått sms från mäklare där jag inte ens gått på visning "högsta bud just nu xxx"

vissa är verkligen trevliga, och har omvisningar och ställer upp det är uppskattande.

det kanske är en bristvara?

• vadskajaghetadå

vi vill verkligen ha ett sommarhus nu till sommaren.

det har vart nära två gånger för kontrakt.

första gången var vi högstbjudande, men precis innan kontraket ville säljaren ha 60.000 mer, då blev svärmor irriterad och inget köp blev det.

(det var lite över utgångspriset)

andra gången drig hon sig ur pga olika orsaker, vi blev jättebesvikna jag och sambon.

vi vil dela med svärmor, det är inte oss emot, även om vissa kanske tycker att det är fel.

nu får vi se hur det blir, kanske ska vi köpa ett hus av min pappa.

• vadskajaghetadå
    Judy skrev 2008-04-23 22:28:33 följande:
    Ja tyvärr är det så. De pratas om att det utbildas för många mäklare, men faktum är att det finns många med behörighet men få komptetenta mäklare. De som anställer säger att det är jättesvårt att hitta den de söker.
    jaså? ja det kan jag tänka mig!

om man nångång ska sälja så kanske det måste vara i samma kommun? eller får man anställe nån från en annan kommun? jag har ett åar som jag tycker är supergulliga och som verkligen visat intresse bland köparna!

tänk om man skulle råka få en sån som den här hubben? som inte ens säger välkomme och tar i hand?
    som mest ser sur ut.
    vad trist
  • vadskajaghetadå

tack för allas åsikter i denna tråd!!!!

jag hoppas att ni får trevligare mäklare den dan ni kanske ska sälja eller köpa nåt

Svar på tråden Är detta normalt beteende hos en mäklare?