• ErikaS78

En sjuk karl.. finns det något värre?

Jag är så JÄVLA TRÖTT på detta.. Själv har jag varit febrig, hostig och snorig dom senaste 2 veckorna, till och från.. Men det är ju inte som förr, när jag kunde få ligga på soffan och BARA VARA SJUK.. Nej, nu är det upp och ta hand om lill killen. Ja min man har haft feber i några dagar med hals ont.. Och det är ju då man verkligen undrar VAR TOG MIN MAN VÄGEN;)??? GRRRRRR

• Svar på tråden En sjuk karl.. finns det något värre?
  • Dixabilly

*suckar högt*
    Förstår precis var du pratar om, blir man GALEN eller? Det är ju såååå synd om dom.. Inte om oss, vi är ju superkvinnorna.. Suck

• gizzla

men varför går du med på detta då? Är jag sjuk med feber och är risig så nog 17 får mannen vara hemma och ta hand om hem och barn! När man är sjuk så ska man få vila och inte hålla på.
    Framförallt om det inte gäller samma regler för kvinnan och mannen...

• Silverkatten06

Varför är det så, då?

• santos deluxe

Det är ju de som ge en pawor, de e najs!

• Marylin

ha ha ha, känner igen det där!!! man själv kan ju inte bara ta det lugnt ett tag för att man e sjuk precis..

• Silverkatten06
    Marylin skrev 2008-04-24 10:16:10 följande:
    ha ha ha, känner igen det där!!! man själv kan ju inte bara ta det lugnt ett tag för att man e sjuk precis..
    Varför inte då? Varför låter era "karlar" er inte vila om ni är sjuka? Varför låter ni dem hållas? Jag fattar inte...
  • mooogn
    Silverkatten06 skrev 2008-04-24 11:05:37 följande:
    Varför inte då? Varför låter era "karlar" er inte vila om ni är sjuka? Varför låter ni dem hållas? Jag fattar inte...
    Håller med ovanstående: Hur kommer det sig att karlarna tillåts vila sig men inte ni?
    ...nu har vi försökt i tre år...
  • Dixabilly

Alltså min man låter mig vila, MEN då han är sjuk är allt 1000 gånger värre, som om han är påväg att dö, haha

• Marylin
    Silverkatten06 skrev 2008-04-24 11:05:37 följande:
    Jodå ,han låter mej allt vila när han är hemma. Men jag är mamma ledig och hemma på dagen och tar hand om lillan, då kan ju jag inte bara gå och lägga mej hur som helst. Och gubben min har eget företag så han kan inte bara vara hemma hur som helst. Men skulle jag bli riktigt dålig hade han såklart löst det
    Men, som ts skriver, så verkar alltid förkylningen vara sååå mycket värre hos karlarna, som dom  ojjar sej och klagar. Precis som reklamen med den där gubben som säger- "kvinnor som snackar om att föda barn, men det är inget emot när en karl är riktigt förkyld"
  • Marylin
    ThisIsMe skrev 2008-04-24 15:25:21 följande:

klockrent
  • Silverkatten06

Men vad är det för esar till män ni har? Känner inte alls igen era beskrivningar, tror aldrig jag känt nån sån...

• skorpionen80

Men din man är ju också sjuk? Varför inte hjälpas åt? Iofs tycker jag halsont är värre än hosta, men alla upplever vi det olika...

• Dixabilly
    ThisIsMe skrev 2008-04-24 15:25:21 följande:

*GAPSKRATTAR*
Svar på tråden En sjuk karl.. finns det något värre?