• Modin

Mörk choklad och annanas, sätta igång?!

Min BM och en förlossnings läkare jag pratade med sa att jag skulle äta mörk choklad och annanas för att få igång de hela.. Någon som har nån erfarenhet av detta?

Hur mycket ska man äta isåfall? Glömde fråga!

• Svar på tråden Mörk choklad och annanas, sätta igång?!
  • Linda1976

Låter ju mest som bullshit faktiskt!! Bebis kommer när den vill, med eller utan ananas - det är min fasta övertygelse

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Modin

Jo, men hon menade mest att de skyndar på?!
    För ja har samandragningar hela tiden och bebis trycker på..

• Modin

Heheh okejokej.. Hon sa att hon brukar rekomendera de..

• Linda1976
    Modin skrev 2008-04-23 21:44:07 följande:
    Jo, men hon menade mest att de skyndar på?! För ja har samandragningar hela tiden och bebis trycker på..
    Jag tror ändå inte på det. Då skulle det ju vara ett vedertaget begrepp liksom.. Att en läkare kläcker ur sig nåt sånt, weird... Nä, sorry.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • lavendeln

Jag åt ananas med en kompis som var gravid i vintras för att försöka "få igång" henne. Vi åt en var, det är ju så gott Men det slutade bara med blödande sår i munnen, och bebisen hennes stannade kvar ett par veckor till

• Pilla70

jag fick oxå höra om annanasen vid min andra graviditet.
    Käkade massor av annanas men inte hjälpte det heller.
    gick 1 vecka över

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • D07D08

Jag åt annanas den dagen min förlossning började, men tror mer på att de helt enkelt va dax. Var då i 40+1.

• Feelfree

Hej!

När jag skulle få mitt andra barn, så skojade folk med mig o sa att jag skulle äta lakrits, för att få igång det.   Jag vet inte hur det funkar.... men kanske att det sätter igång magen, lite på samma sätt som riccinolja....
    vad vet jag? Kanske värt att testa om man gillar lakits..Skrattande

Ha en bra dag

• Modin

Hmm ja du.. Nja lakrits är inte min starka sida men va fan, bättre än både ricinolja och mörk choklad ;) Hehe!

Svar på tråden Mörk choklad och annanas, sätta igång?!