• mammas små

Röda prickar????

Jag har fått röda prickar på magen och ner på höften. Dom kliar inte bara helt röd "flammig". Vad kan det vara?? Kan det ha nå med graviditeten att göra???
    Jag är i vecka 21.

• Svar på tråden Röda prickar????
  • Argentia
    Svar på #1
    Det behöver inte ha med graviditeten att göra men det kan ha det. Jag fick nässelutslag (som ser ut som små röda prickar) lite före vecka 20 och det visade sig vara symptom på sköldkörtelrubbning. Jag var också extremt trött och tappade mer hår än vanligt.
  • mammas små

Mina pricka känns inte, bara röd "flammig"

• Baby Bell

Hej!

Är i v 17 och har fått röda prickar på låren som kliar.
    Kan det vara det som du hade Argentina?

Sophie

• itq

jag har oxå rödaprickar på magen och i ljumskarana, men dom kliarn inte..

• Momme72

Jag har röda prickar på nästan hela kroppen. De känns inte alls vare sig kliar eller buktar ut från huden. Enligt min BM är det ytliga blodkärls som brister pga ökad blodvolym. Har haft detta sen v 20 ungefär och har det fortfarande i v 35.

• Momme72

Tänkte bara tillägga att det är helt ofarligt och försvinner av sig självt...

• Volvowife

Jag vet inte om jag är gravid, men jag hoppas det. Har fått mörkröda prickar på ena låret. Har aldrig haft det innan. Kan det vara något liknande som ni har?

• Momme72

Volvowife: Det kan det säkert vara men mina kom inte förrän senare i grav med den ökade blodvolym som är! Håller tummarna för grav...

• nyponsoppa

Jag har röda prickar lite överallt på kroppen, det är "hormonprickar" och försvinner efter graviditeten, totalt ofarliga.
    Hade sånna även när jag väntade dottern så jag vet att dom försvinner efteråt.

♥Stolt mamma till Alicia♥
Svar på tråden Röda prickar????