Röda prickar????
Jag har fått röda prickar på magen och ner på höften. Dom kliar inte bara helt röd "flammig". Vad kan det vara?? Kan det ha nå med graviditeten att göra???
Jag är i vecka 21.
Jag har fått röda prickar på magen och ner på höften. Dom kliar inte bara helt röd "flammig". Vad kan det vara?? Kan det ha nå med graviditeten att göra???
Jag är i vecka 21.
Hej!
Va bra att de förhoppningsvis försvinner.
Sist när jag var gravid fick jag utslag röda kliande prickar på händerna.
Har fått använda kortison sedan 4 år tillbaka. Nu har det äntligen försvunnit, blev bättre när jag belv grav.
Hoppas att det inte kommer tillbaka.
Kram Sophie
Jag har röda prickar på båda överarmarna och de kliar!
Trodde de var soleksem men jag har haft det länge nu.
Finns en bild i mitt galleri under "graviditet tvillingar"
Har även prickar som svider på tungspetsen. Känns som jag brännt mig. Har haft det i 5 dagar nu och har haft det för 3 veckor sedan.
Om det kliar ellere svider så kanske ni borde kolla upp det?
vanliga "hormonprickar" varken känns, kliar eller svider
Jag har fått nässelutslag på ena armen o halsen till följd av en förkylning
Gravid i v.25
Kliar o liknar flera myggbett som sitter ihop. Tagit på lite kortisonsalva o kyler m kallt vatten. Har hjälpt efter ca en halv dag. Började igår.
Huden verkar mer känslig när man är gravid.
Argentia Hur fick du veta att de berodde på det?
Nu på morgonen när jag vaknade så hade jag ännu mera "prickar"
På underarmarna händerna magen benen halsen ansiktet.... :(
Dom kliar inte men det är inte snyggt.
Jag har fått röda fläckar på höfterna. Men det är antagligen bara graviditetsstrimmor (såna man kan få över hela magen - "bristningar") - sånt är hormonellt så inget man kan förebygga. Mattas ut efter gravititeten.
Men jag har nog aldrig hört nån som får på underarmarna och så. Pigmentförändringar får man jättelätt om man är i solen när man är gravid.
Mina prickar på armarna kliar som attan. Prickarna på tungspetsen svider.
Ska till vårdcentralen med sonen som fått prickar på rugg och mage (inte riktigt samma sorts prickar som jag har). Ska be läkaren kolla mig också.
Hör av mig här igen när jag fått svar.
Svar från läkaren:
Inga streptockoker
Allergiska utslag / värme utslag / graviditets utslag / förkylnings prickar
Alla fall ofarligt så länge de inte är över hela kroppen
Var också till läkaren igår och kollade upp mina "prickar"
Kunde inte komma vad det var för prickar jag har.. Trodde att jag hade en virusinfektion i kroppen som gör att jag fått dessa. Men jag mår precis som vanligt, känner mig inte alls sjuk.
Läkaren sa att prickarna borde ge sig på några dagar, de hoppas jag verkligen nu att dom gör
puffen > sånna som du har på bilden har jag med :-O
kliar o irriterar.
börjat sprida sig till halsen med
ska nog kolla upp på måndag om de inte blir bättre / värre under helgen
Har hört att det kan vara något skumt med levern om man får utslag på magen och så. När jag fick utslag på armen-och det bara några stycken, så verkade min bm bli oroad och ville att jag skulle hålla koll på det, så jag tycker nog ni ska prata med era bm om det oxå...
vilken intressant tråd. Jag fick under min graviditet prickar på mitt ena lår, precis som ngn annan här. Röda prickar, som varken kliat eller varat. Jag gick till vårdcentralen och läkaren satt som ett frågetecken. Han hade ingen aning om vad det var. Prickarna är fortfarande kvar men har mörknat lite så det är väl på väg att försvinna förmodligen.
Krisselina- Vad skumt, det låter som de prickarna jag har. Det är inte små rosa myggbettsprickar, utan blodröda, som att jag har stuckit mig med en nål på 30 ställen.
Jag testade minus i morse på BIM-3, vågar inte ens hoppas att det kan vara en reaktion pga. graviditet.