Efter graviditet, laga tänder för ca 5000 kr...
Var hos tandläkaren precis. Hade 5 hål, små och början till hål!!! Hon sa att det är vanligt att det blir så i samband med graviditet.. fan också va dyrt, är det nån mer som råkat ut för det??
Var hos tandläkaren precis. Hade 5 hål, små och början till hål!!! Hon sa att det är vanligt att det blir så i samband med graviditet.. fan också va dyrt, är det nån mer som råkat ut för det??
Jo, efter båda. Eller ja, efter första så var jag tvungen att laga två rejäla hål, ett på på gränsen till rotfyllning. Efter andra så var jag tvungen att göra en rotfyllning.
Mindre kul. Ska bli intressant att se hur resultatet blir den här gången .
Ja, men 5 hål!!! Hur farao kan det bli så många...
jag fick " graviditetsgingivitis" ( stavning?) dvs att tandköttet blev inflammerat o jag lyckades ha "sönder" det, så nu har jag en tandhals blottad o sammanlagt kommer detta kosta mig säkert 5000! detta berodde bara på graviditeten sa de..suck. så mycket har har jag aldrig sprungit hos tandläkaren innan, jättekul med föräldrapeng.
Aj då, jag hade också inflammerat tandkött, mest på insidan men det hade inte gått så långt än så det är lika bra att fixa det nu.
Undrar om man tjänar på att vänta med lagning tills den nya försäkringen kommer?
vart bor du för de finns ju billigare tandläkare..
göteborg
duu då måste du gå till min tandläkare (dem e flers tycken så mycke billigare
www.akutkliniken.se
gå in under tandvård så där inne finns en prislista.. JÄTTE mycke billigare JÄÄTTE trevliga
jag slog ut en bit av min tand dem tog 550 min vanliga tanläkare skulle ha 1300kr
samma mammas kille satte in en ny framtand han skulle betala hos vanliga tandläkaren 8000kr och där betalada han 5000kr..
när jag ringde för en månads sedan till dem om min tandflisa så va de två dagar innan påsk..
hon va jätte trevlig.. hon sa nä jag har ingen tid fören på tisdagen efter på sk(typ 5 dagar senare).. nä men gud de gör inget.. ah jag kan ju försöka klämma in dig men de blir nog väldigt svårt .. så man får snabbt en tid
ok, tack jag ska absolut kolla upp det