• sheeba

Är ni ute varje dag med ert/era barn? (1/½ -3år)

Jag är inte ute varje dag men försöker framförallt nu när solen har hittat hit
    Mina är snart 2 och lite mer än 3 år vist de hade behövt springa av sig ute men ärligt så orkar inte jag varje dag det är ju annat som ska göras hemma också.
    I bland känner jag mig dålig för att vi inte är ute men ja är inte mer än människa och det sista 1½ året har varit en pärs så vissa dagar är jag mer nere än andra.
    Men försöker komma ut 5 dagar i veckan.

• Svar på tråden Är ni ute varje dag med ert/era barn? (1/½ -3år)
  • Stor mamma

nej vi är inte ute varje dag men ofta försöker jag komma ut. som nu när det varit fint och vi grejar på tomten är vi ute mkt. men regnar det blir det till o från bil, från bil till affär osv.

• Skottan

Jag har bara en son på 20 månader. men vi är ute en stund varje dag. På vardagar går han på dagsi o e ju ute där, men vi brukar också vara i lekparken en stund iann jag börjar jobba eller en stund efter jobbat. Annars går vi ju promenad till o från dagsi o går o handlar eller på stan en sväng!!

På helger är vi alltid ute nästan hela dagarana från 9 till 3 baror ju lite på väder, går till stora lekparken, går på stan , matar fåglar mm

• K24yrs

nej jag r inte ute med mina varje dag och tycker inte att jag r darlig mamma för det.
    tycker inte heller att du ska känna dig sa.

• maruttan

Kritiserar absolut inte hur ni väljer att tillbringa dagarna utan jag är mer nyfiken på vad ni gör inne hela dagarna?

Min son som är 2,5 skulle bli galen om vi inte gick ut en stund varje dag. Inne blir han rastlös och lätt destruktiv, då är det dags att gå ut en stund så han får cykla, greja i trädgården eller bara ta en promenad med vagnen.

• Busbellan

Vi försöker vara ute en stund varje dag, men ibland kanske det bara blir en runda i vagnen med min 9 mån och 4,5 åring.
    Stora tjejen (8 år) är ute själv med kompisar.
    Minstingen sover alltid båda sina sovpass ute.

Mamma till Nora, August och Ella
  • pompes pappa

Ja vi tillbringar alltid förmiddagen utomhus i ur och skur faktiskt. har blivit en rutin som min stora pojke blir väldigt ledsen över om man bryter, plus att jag passar på att handla lite inför lunchen/kvällsmaten

• Livshlädje

Jag har en tendens att "deppa ihop" och att gå ut varje dag är som medicin mot depp! När mammalivet är som kämpigast så är det oxå lättare att vara ute med dottern, tycker jag..

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • ljusglimt

Ja vi går ut varje dag. Har även en hund som kräver sina promenader så då passar det ju bra att ta med barnet oxå...

• apaqnirk

Jag försöker gå ut med sonen varje dag. Vi brukar gå ut nångång efter kl 14, då han sover efter lunchen kl 11.
    Nu är han snart 17 månader och det är ganska mycket spring i benen.
    Men jag kanske inte väljer att gå till lekparken längst bort varje dag.

Jag är nämligen gravid i vecka 28 och det beror på min dagsform hur långt jag orkar gå.

Svar på tråden Är ni ute varje dag med ert/era barn? (1/½ -3år)