Skala äpplet eller inte?
Ni som har barn som är 2-3 år, skalar ni äpplet åt dem eller inte?
Ni som har barn som är 2-3 år, skalar ni äpplet åt dem eller inte?
Skalar inte men skär i småbitar så det blir lättare att äta och han slipper få så stora skalbitar i munnen som är svåra att tugga och svälja
Mitt barn fyller snart ett år och har fått äpple o päron med skal i ett par månader. ekologisk och vältvättad dock. Hon får ofta ett helt päron el äpple att äta - hon tycker det är kul och klarar det bra! Är ändå lite kluven för mycket vitaminer sitter i skalet men är rädd öfr besprutning
Min son vägrar äta skal så det är bara att snällt skala, Han är 3.
Sen har vi en sån där fiffig äpple-delare som gör såna fina klyftor av det ![]()
De gröna äpplena som har vaxliknande skal (vet inte vad de heter...) blev jag tom rekomenderad att skala när jag ammade för att de är så hårdsmälta.
Skalar aldrig, men nån gång ibland så biter han bort skalet själv och kastar bort det eller om det är klyftor så lämnar han äppelskalet som när man äter apelsin
Här är det önskemål om det ska vara med eller utan skal så det är bara till att fråga först.
Sådan där äppeldelare är supersmart!
Brukar klyfta äpplen och ta med mig som frukt att ha att äta på vägen hem, det uppskattar mycket.
Sedan är det bara att dela klyftorna 2 ggr till om man ska baka tex.
Barnen vill ofta ha i klyftor.
Håller med, äppelklyftarn är superbra! Vi använder den mycket, och jag tycker själv att det är godare att äta klyftade äpplen
Jag äter av skalet
vi brukar dela på ett äpple. Han är 13 mån
Har inte skalat ett enda äpple till min son, och han äter kilovis. Fungerar jättebra, men man behöver ju inte köpa äpplen med jättehårt skal på.