Skala äpplet eller inte?
Ni som har barn som är 2-3 år, skalar ni äpplet åt dem eller inte?
Ni som har barn som är 2-3 år, skalar ni äpplet åt dem eller inte?
Skalar ALLTID äpplena även ekologiska som vi oftast köper, det är ju jättemycket besprutning på dem. Inget jag vill att min dotter får i sig.
skalar dem till min son som är snart 2 år,
ibland tar han ett äpple själv och äter med skalet men han har lätt för att få skalet i halsen och får kväljningar
På dagis skalar dom därför vägrar han äta det hemmam ed skala på, så då är det bara att skala. Tycker dte är dumt,han har inga problem med att tugga genom skalet, så varför sånt trams, samma gäller brödkanterna.
Skalar alltid äpplena pga besprutning som sätter sej i skalet.
När frukten är ekologisk är den INTE besprutad så man behöver inte skala av det skälet.
Skalar inte äpplena, han vill ha dem som de är. Om jag skulle göra det skulle han bli galet arg och vägra äta dem 
Egensinnig:
Den "vanliga frukten är besprutad men jag skalar även den ekologiska för det känns bättre,om det inte framkom.
Rent "tuggmässigt" ska de klara skal i den ålderna, men som någon skrivit här (har bara ögnat igenom snabbt) så kan det vara bra att skala ändå pga de gifter som äpplen besprutas med om de inte är ekologiska.
På en lista över de frukter som innehåller mest gift kommer äpplen högst upp! Sedan päron.
skalar inte, men klyftar.
Nej.
Skalar.
Jag har börjat skala igen, när jag slutade med det så satt hon ofta i halsen och vi blev lika rädda båda två, så hon får äta skalat ett tag till.
Jo vi skalar än så länge, dessutom läste jag att besprutningen inte sitter i skalet utan går in frukten så det har ingen betydelse om man skalar elelr ej...
vart köper man den där äppelklyftaren som många av er pratar om?
nej jag skalar inte.
Skalar inte.