• Minikatt

"kostnadsfria akutbesök mellan ordinarie undersökningar" hos Synsam

Kan man tolka citatet i rubriken som att man när som helst inom ett år från årskontrollen kan gå gratis till Synsam för en linsundersökning?

Jag gjorde min årskontroll i juni och har nu fått problem med ena ögat där jag tror att jag behöver starkare lins. Beställer jag en linsundersökning nu, blir den gratis då?

Nån som utnyttjat denna garanti?

• Svar på tråden "kostnadsfria akutbesök mellan ordinarie undersökningar" hos Synsam
  • ingensignatur

jag va där för att jag hade fått nån skit i ögat.. de vart gratis.. men en linskoll e juh inte direkt akut, dessutom så kollar man väl linser varje halvår? Men jag vet juh inte till 100% så ring o fråga =)

• Minikatt

Jag var där i höstas för samma problem jag har nu och då behövde jag inte betala nåt. Men jag funderar om man bara har ett gratis återbesök?

Ska ringa i morron och fråga, tänkte bara höra här först om nån visste.

• Pirum

Jag har under samma år gjort undersökning för linser, glasögon och körkort och endast betalat för det första besöket hos Synsam.

• Minikatt
    loly skrev 2008-04-24 23:37:56 följande:
    Jag har under samma år gjort undersökning för linser, glasögon och körkort och endast betalat för det första besöket hos Synsam.
    Vad bra! Då måste det vara så
Svar på tråden "kostnadsfria akutbesök mellan ordinarie undersökningar" hos Synsam