• Sicali

Vad gör ni åt solen som lyser i ögonen på era små?

Vi har ju en kille på tre mån och nu är det nästan omöjligt att gå ut för solen lyser rakt i ögonen på honom när han ligger i vagnen.
    Hur har ni andra gjort för att lösa problemet?
    Har tänkt på parasol men det är så svårt att sätta fast ordentligt och man ser aldrig några andra liggvagnar med parasol, därför måste det ju finnas nån annan smart lösning som jag missat.

• Svar på tråden Vad gör ni åt solen som lyser i ögonen på era små?
  • allaminaliv

Finns det inte myggnät som är solskyddande`?

• memlan

Jag har haft vagnparasoll, kanon enkelt att fästa och så har de en "ledad" del så att man lätt kan vinkla det åt rätt håll.

• Nufsan

Jag vänder vagnen så solen inte lyser ner i vagnen!

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Sicali

Har aldrig hört om men om det fanns vore det perfekt, då ser man ju fortfarande barnet ordentligt och det är lätt att sätta på¨samt att barnet skyddas helt från solen.

allaminaliv skrev 2008-04-24 19:19:53 följande:
    Finns det inte myggnät som är solskyddande`?
  • Nyfiken gul

parasoll är inte så "inne" just nu o därför andvänds det ganska sällan - men jag har haft det när mina var små i liggvagn o det var helt sjukt underbart!!

Annars kan man använda en filt o lägga över sufletten o sätta fast med någon klämma så den inte blåser av.  Det gjorde jag när yngsta sov utomhus då och då. Filten hängde halvvägs ner över sufletten.

• Sicali

Det gör vi med just nu men det är så jättejobbigt att gå med den vänd att det inte käns som en hållbar lösning.

Nufsan skrev 2008-04-24 19:21:06 följande:
    Jag vänder vagnen så solen inte lyser ner i vagnen!
  • Sicali

Provade filtmetoden idag och den funkade inte, vet att det funkade när min store var liten så det kanske är olika vilken vagn man har.
    Nyfiken gul skrev 2008-04-24 19:22:25 följande:

parasoll är inte så "inne" just nu o därför andvänds det ganska sällan - men jag har haft det när mina var små i liggvagn o det var helt sjukt underbart!!Annars kan man använda en filt o lägga över sufletten o sätta fast med någon klämma så den inte blåser av.  Det gjorde jag när yngsta sov utomhus då och då. Filten hängde halvvägs ner över sufletten.
  • Cs mamma

Det finns olika sätt...

Axel och Ida solskydd
    Eller Teutonias egna bara för att nämna två

• Silverkatten06

Vi har vagn med vändbart handtag, vilket är helt suveränt för att skydda mot sol, regn och vind. Vid behov använde vi även parasoll, tyckte inte alls att det var krångligt....

Svar på tråden Vad gör ni åt solen som lyser i ögonen på era små?