Inlägg från: Barnakär |Visa alla inlägg
  • Barnakär

Unga mödrar, se avsnitten. (:

Grrr.. Jag tittade alldeles nyss på ett halvt avsnitt innan jag bytte till andra sässongen eftersom jag missat några där men nu helt plötsligt så står det att man måste skaffa abbonemang.. Grr!

• Barnakär

Säger mig ingenting men känns ändå lite onödigt när man ändå inte förstår vad dom säger. Tusan, varför kan dom inte vara från norge?!

• Barnakär

Tihihihihi! "Ehm, älskling? Can you skicka the butter, please?"
    Jag blev faktiskt lite besviken över serien då jag tycker att många är för "gamla". Ja, missuppfatta mig inte men om någon säger att dom känner en ung mamma, ja - då tänker jag direkt på 14 - 19 åringar. Att 20-åringar blir gravida är ju rätt så vanligt. Detsutom är dom färdigutbildade och har bra förutsättningar, det är ju gymnasieeleverna och dyliknande jag vill veta mer om! Dom vill jag se!

• Barnakär

Jo, jag tittade ju under länken och hamnade hos någon 17-åring,
    Det har bara med tittarsiffrorna. Jag tror jag står lite mittemellan det där. Jag vill se hur dom som har problem löser dom men samtidigt framställs det som att alla unga mödrar har problem. Jag är nyss fyllda 18, har inga barn än och är inte gravid men om jag hade blivit gravid nu eller fött barn imorgon vet jag att vi skulle kunna erbjuda vårt barn allt!

Men sammanfattnigen har ju redan gjorts, det finns nästan inga som är posetiva till unga graviditeter. Visst, jag säger inte att dom inte finns - jag säger bara att dom inte syns.

• Barnakär

Det är ungefär som min ergonomilärare tog upp senast.
    Om någon säger "- Vilka fula byxor du har!" så skulle du nästa gång du klär på dig, undvika dom byxorna - lägga tillbaka dom i lådan men om någon skulle säga " -Fan, vad duktig du var! MVG!"
    så skulle det inte sitta i lika länge. Du hade varit glad för studen men att veta att någon tycker byxorna i fula kommer "plåga" dig längre.

Undefär samma situation. Det negativa är det man tar åt sig, det är det som märks. Hur ofta skriver skvallertidningarna om kändisarnas lycka jämnfört med deras drogproblem? Hur ofta står det någon posetiv nyhet i aftonbladet jämnfört med negativa?

• Barnakär

Jo, avsnittet med Christina och Lukas såg jag. Hängde inte riktigt med om vad som hände men sånt där är ju bara löjlerier, att grannar ska lägga sig i om du förstår vad jag menar.

Jo, det är en sak som jag störde mig jättemycket på - hur dom rökte i barnas närvaro! Som sist jag såg, när hon Bente och mannen hade besök av barnmorskan för att se om barnet hade gått upp i vikt så berättade dom att dom rökte i köket för att där är barnet aldrig och för att dom inte orkar gå ut och röka..
    Förlåt, men det blev jag förbannad på!
    Orkar inte gå ut och röka?!

Hehe ooopps!

• Barnakär

Jo, tyvärr så är det ju så. Jo - nu när du säger det så kommer jag ihåg det. Jag är verkligen en sån som aldrig skulle kunna dricka ett glad alkohol, även fast det var "okej" eller röka en enda cigarett. Visserligen är jag ingen partyprisse och har aldrig testat snus eller cigarett men jag skulle ändå aldrig kunna göra någonting som påverkar barnet negativt.

• Barnakär

Håller helt klart med dig! Det finns ju vissa praktexempel som är 35 år och kan knappt koka makaroner eller sitter utan jobb och bostad! Jag förstår inte riktigt varför så många är så fokuserade på åldern. Visst att barn är bindande och att ett barn kanske inte låter dig vara så "fri" som innan men livet tar inte slut för det! Jag kan tycka att det är fel att 13-åringar skaffar barn för att dom har "knullat runt" (ursäkta uttrycket!) och sedan känner att det är tufft/ballt att vara ung och gravid men om du är 16-17 år och känner verkligen att du kan klara det, du behöver inte gå ut lika ofta, du har råd och tid osv osv, så ser jag inget hinder. Känner dom att dom vill "binda" sig så tidigt så tycker jag att dom ska göra det.

Nu när jag läser igenom inlägget låter det lite fel. Jag menar inte att livet tar slut med ett barn, bara att man oftast inte är lika "rörlig" om ni förstår. Sen vill jag också påpeka att alla 13-åringar inte tycker så eller beter sig så men tyvärr så finns ju dom enstaka som gör/tycker så.

• Barnakär

Jo men precis! Livet tar inte slut! Jag längtar tills jag och pojkvännen ska ta med hans brorsbarn till skansen igen! Jag skulle då verkligen inte känna mig bunden! Ofta så finns det ju någon som kan passa barnet i några timmar i värsta fall!
    Nej, jag längtar så att jag håller på att dö efter ett barn!

Svar på tråden Unga mödrar, se avsnitten. (: