MammaMetzli skrev 2008-04-27 12:35:44 följande:
polisen ville inte ta den! Usch vad sur jag blir! Om jag vill hjälpa katten måste jag själv lämna in den och BETALA kattpensionat! Nej.... Då får jag väl fortsätta ha katt på avstånd istället. Sånt här gör verkligen att man tappar lust att hjälpa till.Han sa till mig att jaga bort katten så fort den kommer fram, och jag sa att det inte riktigt går. Ska man sparka efter den ute på gatan eller!? "ta med hunden då så den blir rädd". Jaha? Tror han inte katten ser om jag kommer med hund eller inte?
Ja... alla poliser är ju inte direkt djurvänner... eller bryr sig nämnvärt om en liten hemlös katt. Dåligt...
Har du hört runt på diverse kattorganisationer/katthem?
Satt upp lappar i området? Du kan ju efterlysa eventuell ägare på lapparna samtidigt som du efterlyser ett nytt hem till katten, kanske någon som vill förbarma sig över den?
Om du inte vill att katten ska bli fäst vid "er" och ert "område", så se till att mata den en bit ifrån där ni bor, t.ex. där katten själv brukar hålla till. Så kommer du till katten istället för att katten ska komma till dig så att säga. Blir lite distans samtidigt som du hjälper kissen lite under tiden.
Har du provat kontakta
www.kks.nu ? Finns något lokalt kattehem?