Inlägg från: MammaMetzli |Visa alla inlägg
  • MammaMetzli

Lämna in hittekatt var...?

Har förbarmat mig över en katt som strukit runt utanför huset ett bra tag nu. Stackarn är smal och alltid hungrig när jag ställt fram nåt att äta till honom.

Han börjar dock bli lite för fäst vid oss, och vi kan inte ha katt här pga hunden och sonen.

Men jag skulle gärna lämna katten till något katthem, och sökte på nätet, men fick inget svar. Katten är inte märkt och är troligen en "sommarkatt" som har övergivits och överlevt vintern.

Vart kan jag vända mig för att lämna in den?

• Svar på tråden Lämna in hittekatt var...?
  • MammaMetzli

Tack för tipsen! Ska ringa imorgon och se om de kan ta katten.

• MammaMetzli

ok, som svar på tal här:

jag skulle ALDERIG ta katten och föra bort den om det verkade som om den hade en ägare. Han är hur kelig som helst, och tycks bo under en trapp till ett övergivet hus som ligger en liten bit bort. Jag har gått med hunden och många gånger sett han springa runt där.

Som sagt, ingen öronmärkning, men visst ska jag titta om han är chippad.

Han är ju kastrerad, så någon har ju onekligen haft honom.

Ok, ingen sommarkatt, det förstod jag av vad ni förklarade. Men jag tror på att det kan vara en katt som vandrat bort sig själv.

Jag vet att man egentligen inte ska ge dem mat, men jag såg honom vid det övergivna huset i över en vecka innan jag ens funderade på att ge honom något. Och sen baserat på att katten var så mager.

Men jag ska ringa så fort jag får ett litet tag över och se om polisen kan hjälpa. Hittade bra info från länken somen av er skickade, tack för all hjälp!

• MammaMetzli

polisen ville inte ta den! Usch vad sur jag blir! Om jag vill hjälpa katten måste jag själv lämna in den och BETALA kattpensionat! Nej.... Då får jag väl fortsätta ha katt på avstånd istället. Sånt här gör verkligen att man tappar lust att hjälpa till.

Han sa till mig att jaga bort katten så fort den kommer fram, och jag sa att det inte riktigt går. Ska man sparka efter den ute på gatan eller!? "ta med hunden då så den blir rädd". Jaha? Tror han inte katten ser om jag kommer med hund eller inte?

Svar på tråden Lämna in hittekatt var...?