• bebiis1

Varför lyfter min hund inte benet?

Hejsan! Jag ahr en blandras hane på snart två år. Han är blandning mellan Yorkshireterrier & Toypudel.

Nu är det så här att han har fortfarande inte börjar lyfta på benet när han kissar, utan sitter ner som en hona. Alla jag har pratat med säger att "amen det kommer, han är bara omogen". Men nu är han snart två år och han lyfter fortfarande inte på benet. Det kan komma små inslag ibland att han försöker lyfta benet med då antingen ramlar han på sidan eller så blir det inget utav det.

Börjar nästan bli orolig för honom hehe. Är detta normalt? Finns det nån mer som har erfarenhet av hundar som gör på detta vis?

Vill verkligen veta. Tack på förhand

• Svar på tråden Varför lyfter min hund inte benet?
  • Ayya

Har en blandras som är 18 månader och som inte heller lyfter på benet. Han är väldigt undergiven i sitt sätt och jag tror att det kanske har med det att göra. Eller oxå är han bara en jätte bebis.

• bebiis1

Okey det var ju skönt att höra att det finns fler hundar som gör så.vet inte hur jag ska få bukt med detta.

• Ayya

Få bukt med? Är ju inte direkt nåt problem. Vissa står och vissa sitter. Är nog bara att gilla läget.. .

• Kya

Jupp, att lyfta på benet är dominans. Om din han-hund inte gör det, så känner han sig undergiven. Vissa hundar är helt enkelt så, inget farligt.
    så länge han kissar är det bra

• megalila

Om hunden är ranglåg så kan den kissa på det här sättet. Det är helt normalt och inget att oroa sig för.

• bebiis1

Gud vad skönt att höra...trodde att det var ngt fel på honom haha. Jag tränar honom ganska mycket och han ser nog mig som hans ledare i floken.

• Ayya

Är han ranglåg gentemot andra hundar oxå?

• bebiis1

Mot andra hundar är han ganska avvaktande och vill kolla läget först. han skäller gärna på avstånd hehe så de inte han ta honom-lite feg är han

• Lille Fi
    Hoppas att de är ok att ja lånar din tråd  ts till en egen fråga?
    Ayya skrev 2008-04-25 11:12:18 följande:
    Få bukt med? Är ju inte direkt nåt problem. Vissa står och vissa sitter. Är nog bara att gilla läget.. .
    Jag har en tik som lyfter på benet samtidigt som hon sitter. Hoppas du förstår. Varför? Hon är ganska mesig av sig...
  • Ayya

Oki, men i möte med andra hundar, ger han sig fort då?

Svar på tråden Varför lyfter min hund inte benet?