• maica75

Hur mycket lön får man som flyktinghandläggare med Arbetsförmedlingens utbildning?

Ja, efter en utbildning hos Arbetsförmedlingen för arbetssökande i 1 år tänker jag söka jobb hos Södertäljer kummun som flyktinghandläggare på Information avdelningen, och undrar hur mycket lön man kan få där. Har en vän som gick samma kurs som fick 25.000 i månaden.

• Svar på tråden Hur mycket lön får man som flyktinghandläggare med Arbetsförmedlingens utbildning?
  • vdsfdxfv

Får man jobb som flyktinghandläggare efter ett års utbildning hos AF??? låter ju inte klokt!

Är det hos socialtjänsten eller migrationsverket?

• Helena 82

Det lät välldans bra... bara 1 års utbildning. Where do i sign up??

• maica75

Ja, det är hos Södertälje kommun. En vän till mig, som också gick på den 1 åriga utbildningen hos Arbetsförmedlingen, som fick jobb där, och han sa han får 25.000:- i mån. Kan jag tror på honom? Kan det vara så att det kommer så många flyktingar där, och det är inte många som vill jobba med dem, därför är det brist med personal, och man får hög lön om man tackar Ja?

• Tecken

Det låter lite som en fantasilön, faktiskt. Jag känner flera som är socionomer och som "slåss" om såna jobb - så att få ett sånt jobb, med en sån lön, efter bara ett års utbildning det låter faktiskt lite konstigt. Men om han säger att det är så, ja, då är det väl så.

• ananda74

det låter för mycket, när jag jobbade på migrationsverket som handläggare hade vi 22 000 i ingångslön, inom kommunen är det mycket lägre. han överdriver nog.

Svar på tråden Hur mycket lön får man som flyktinghandläggare med Arbetsförmedlingens utbildning?