Inlägg från: Rottis77 |Visa alla inlägg
  • Rottis77

Smärtstillande efter operation?

Vad är det för operation hon har gjort?? Ibland kan det ju räcka med den smärtlindring dom får av vet när dom opereras, den vara oftast i 24 tim. Hon går inte på någon annan medicin, typ kortison, för då bör man inte sätta in smärtlindring också, för magens skull!

• Rottis77
    ANOF skrev 2008-04-25 21:15:20 följande:
    Anne N skrev 2008-04-25 21:12:14 följande: Vad skulle det va för ämne? Man blandar dexofen och alvedon för effektivast smärtlidring, om man nu har dexofen. Det är absolut inget som skulle va farligt för hunden, utan det är mycket effektivt och rekommenderas av vetrinärer.
    Din vet skulle jag inte vilja gå till, väldigt okunnig om h*n rekommenderar alvedon som smärtlindring, ger du det till katt kan den dö, mindre farlig till hund, men inte bra.
  • Rottis77
    ANOF skrev 2008-04-25 21:21:34 följande:
    Intelligenti pauca skrev 2008-04-25 21:17:32 följande: Det gäller framför allt för katt. Om man vill vara på den säkra sidan så kan man väl ge Ipren i stället.
    Du ska absolut inte ge ipren till hund eller katt, ÄR farligt för dom, är till för människor!!

Du ska INTE ge någon smärtlindring till katt som inte är just till katt, om du inte vill ta död på din katt alltså.
  • Rottis77
    Intelligenti pauca skrev 2008-04-25 21:43:05 följande:
    Ja som jag antydde ovan i ett annat inlägg så kan paracetamol ge upphov till leverskador.Därför skall man ej ge det.
    Man ska inte ge någon smärtlindring till djur som är till för människor.
  • Rottis77
    ANOF skrev 2008-04-25 21:48:03 följande:
    Nu blev tråden förvirrad, jag vet inte hur det är med Ipren. Jag ger i alla fall alvedon och dexofen vid smärta och skada på djur, och det har aldrig varit några problem, utran har alltid fungerat mycket bra.
    Varför ger du inte smärtlindring som är till för djur??
  • Rottis77
    ANOF skrev 2008-04-25 21:54:41 följande:
    Jag vet inte vad det skulle vara, eller hur man får tag på sånt. Om djuren nu behöver smärtlidring så ger man ju självklart det man har så att djuret slipper lida.
    Kanske hos vet!!! Om djuret nu lider så bör man ju uppsöka vet och inte påbörja egenbehandling där man kanske gör mer skada än nytta.
  • Rottis77
    Love4cats skrev 2008-04-25 22:04:13 följande:
    På sikt kan det göra mer skada än vad det stillar för stunden. Vet inte vad märket hette som vi fick recept hos veterinären.
    Tolfedin kanskè?
  • Rottis77
    ANOF skrev 2008-04-25 22:09:56 följande:
    Ja, det är nog bäst att gå till vet om man har möjlighet.
    Absolut.
Svar på tråden Smärtstillande efter operation?