• beadis

Kan man ta Gaviscon tuggtablett mot halsbränna när man är gravid?

som rubriken lyder...

hittar inte lappen som följer med paketet...och det står inget på själva förpackningen...

• Svar på tråden Kan man ta Gaviscon tuggtablett mot halsbränna när man är gravid?
  • beadis
    kixter78 skrev 2008-04-25 21:44:29 följande:
    Ja, det kan man.
    har du gjort det?
  • ahh

aah man kan det!! :)
    jag blev rekomenderad det av min BM i Måndags :)
    för att jag kräks upp den flytande Gavisconen :P
    hehe .. såå Det e absolute ingen fara !!! :D

• EJN

Jag knaprade gaviscon, helt ok enligt min bm, inte för att det funkade speciellt bra men det är en annan sak!

• beadis
    LinaoMatilda skrev 2008-04-25 21:46:28 följande:
    Jag har gjort det.
    Bra...brukar ALDRIG ha halsbränna, men för 10min kom det helt plötsligt...riktigt jobbigt
  • kixter78

Jag åt den förra graviditeten, samt denna. Men den här gången har det inte hjälpt speciellt mycket.

• tindio

Japp det antar jag,jag drack flytande gaviscon under båda mina graviditeter.. Och tablett borde ju vara samma sak.Anledningen att jag inte ville ha tabletter var att jag ville slippa "skummandet" i munnen,det fick mig att kräkas Glad
    Sista gången med råd från apoteket

• beadis
    ALS skrev 2008-04-25 21:47:34 följande:
    Man kan slå upp info om alla läkemedel på www.fass.se
    Tänkte inte ens så långt, satt här på fl o tänkte bara att ngn vet säkert :)
  • Frila2

Ett tips är att kolla på fass.se Där står alla läkemedel som är godkända och säljs i Sverige. Inte preparat som ingår i studier mm.  
    Gaviscon tuggtablett:

Graviditet: Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats.

• tdj

ja man kan ta gaviscon men jag tyckte bra om den flytande och det fungerade

• beadis
    Frila2 skrev 2008-04-25 21:49:20 följande:
    Ett tips är att kolla på fass.se Där står alla läkemedel som är godkända och säljs i Sverige. Inte preparat som ingår i studier mm.  Gaviscon tuggtablett:
    Graviditet: Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats.
    Bra, då har vi fått det bekräftat med sjukvården oxå... :)
  • Frila2
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-25 21:50:48 följande:
    Bra, då har vi fått det bekräftat med sjukvården oxå... :)
  • beadis

vad skulle man göra utan er på FL...Tack!

• Spillerill

Absolut! Fast jag tycker inte att dom hjälper. Prova Novalucol tuggtablett istället. Dom är mycket godare att tugga på! :)

Svar på tråden Kan man ta Gaviscon tuggtablett mot halsbränna när man är gravid?