När bytte ni från babykorg till spjälsäng? När anser ni att babisen har växt ur babykorgen?
Vi har en babykorg och skall ¨sen ha en spjälsäng.
Sonen är 3 månader den 5 maj.
Om han sträcker på sig så är det pricis att tårna tar i längst ner.
Vi har en babykorg och skall ¨sen ha en spjälsäng.
Sonen är 3 månader den 5 maj.
Om han sträcker på sig så är det pricis att tårna tar i längst ner.
Det beror såklart på hur stor korgen är och hur stort barnet är.
Men vi bytte till spjälsäng när vi helt enkelt tyckte korgen började kännas för liten. För barnets skull spelar det ju ingen roll var han ligger och sover.
Men i början såg ju sonen hur liten ut som helst i den stora spjälsängen
Ok, Ja det börjar kanske kännas lite trångt... men kommer då kanske ta och vänta ett tag till.. men snart så kommer han inte kunna sträcka på sig helt utan att ta i med fötterna..
Han gör ju det redan lite..
Det kanske är dags att uppgradera till spjälsäng då...?
Vi hade ju en babykorg med hjul, så när han var liten hade vi ju ofta honom med oss inne vid TV:n osv...så när vi skulle byta över till spjälsäng kändes det jättekonstigt att behöva lägga honom på "ett fast ställe".
Men man kan ju mysa till det ordentligt i en spjälsäng, så det har funkat jättebra.
Nu är han 16 månader och vi väntar nästan på att han ska antingen växa ur eller lära sig klättra ur spjälsängen nu
ok, tycker det är så svårt att veta.... vi skall iallafall hämta hem en splälsäng och köpa allt som behövs till den så det är klart...
Kanske skall ta och byta snart då..
Men varför tveka?
Er lille bebis kommer att sova lika gott i en spjälsäng som i korgen
Tycker ni det känns för tidigt att byta?
ne igentligen inte det är bara jag som tycker att den är fin... fixat iordning allt på den själv så det är lite tråkigt att ta bort den... men endå är jag JÄTTE nyfiken på hur det blir med spjälsängen...
Ebba låg bara i en mindre "vagga" i ungefär 3 veckor.. men hon sov mest i våran säng.. och eftersom jag sov så jättedåligt med henne i sängen ville vi försöka få henne å sova i egen säng så istället för att först vänja henne med vaggan å sen med spjälsängen så ställde vi in spjälsängen i vårat sovrum redan då.
Jo, jag minns att jag också tyckte det var lite jobbigt att inte använda korgen mer, mycket pga att vi ju kunde rulla den med oss var vi än var i huset.
Nu skulle vi helt plötsligt lägga honom i en fast säng....
Men vi bäddade så mysigt och han hade ju massor av plats för nallar och allt möjligt, så det blev hur fint som helst.
Och han har sovit jättebra i den, inga problem.
Nu är han nästan för stor för den med....får väl se när det är dags för nästa sängstorlek....usch, de växer ifrån oss...de små..
Ja visst är det tråkigt att lägga korgen åt sidan men han har börjat bli orolig när han skall somna undrar om det kan vara för att det känns lite trångt...
Har har svårt för att somna ibland.. somnar mycket bättre i vvår säng.