• 2007 Mamma

Ensamstående i Stockholm????

Skulle var kul att lära känna lite nya vänner!

Jag har en son på 14månader.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-23 15:34
    Vi som hänger här: (Nya är givetvis välkomna!!)
    *2007Mamma -Sussi & son(feb-07)- Solna (Mammaledig tom aug-08)
    *willezmamma-Pia & Wille(aug-07)-Stockholm Mammaledig tom dec-08)
    *Villrådig,36 år. Son- mars-07 (ca 16 månader)- Älvsjö(Mammaledig till sep-08)
    *Bobby77, 31 år - 5 mån dotter.. Sthlm (Mammaledig tom feb.-09)
    *Millsan-Kamilla & Theodore(juli07)Handen(Mammaledig tom jan-09)
    *majo78 - Malin & Alva (nov-06) - Nacka (jobbar)
    *Sweedie- 31 år, son född sept 2006 Söder (jobbar)
    *Sussipussi- 30 år, dotter (juli 06)Fruängen (jobbar)
    *Nera - 31 år, Theo sept -06, Johanneshov (Mammaledig tom aug-08)
    *Lillamiss Piggy- BF 23 Juni-Hjulsta
    *Ann k71 - Dotter 5mån - Kungsholmen (Mammaledig tom aug-09)
    *mittenavapril - 34 år, dotter 2 mån, Ekerö (Mammaledig tom april-09)
    *Sofo89 - 19år, Signe (okt-07), Älvsjö (Mammaledig tom vårterminen-09)
    *Cookiequeen -37 år, dotter 14 mån, Johanneshov (Mammaledig tom aug -08)
    *Tea75-32 år,dotter 10mån Kungsholmen (mammaledig tom Sep-08)
    *me and you and you and me-30 år, dotter på snart 4 år, söderförort (kan av säkerhetsskäl inte avslöja föör mkt var jag bor) arbetar som läkarsekr.
    *Gizmo1 - 30 år. Son född april 08. Mammaledig till aug 09 om d går
    q1q1

• Svar på tråden Ensamstående i Stockholm????
  • 2007 Mamma

Ni som inte står med än, vore kul om ni skrev upp er!

Vi som hänger här:

*2007Mamma -Sussi & Lowe(feb-07-)- Solna (Mammaledig tom aug-08)
    *willezmamma-Pia & Wille(aug-07)-Stockholm Mammaledig tom dec-08)
    *Villrådig,36 år.15 månaders son - Älvsjö(Mammaledig till sep-08)
    *Bobby77, 31 år - 5 mån dotter.. Sthlm (Mammaledig tom feb.-09)
    *Millsan-Kamilla & Theodore(juli07)Handen(Mammaledig tom jan-09)
    *majo78 - Malin & Alva (nov-06) - Nacka (jobbar)
    *Sweedie- 31 år, son född sept 2006 Söder (jobbar)
    *Sussipussi- 30 år, dotter (juli 06)Fruängen (jobbar)
    *Nera - 31 år, Theo sept -06, Johanneshov (Mammaledig tom aug-08)
    *Lillamiss Piggy- BF 23 Juni-Hjulsta
    *Ann k71 - Dotter 5mån - Kungsholmen (Mammaledig tom aug-09)
    *mittenavapril - 34 år, dotter 2 mån, Ekerö (Mammaledig tom april-09)

• villrådig

Godmorgon mammor, hoppas ni sovit gott.

Själv har jag ett barn som INTE sover... suck

Idag ca kl 14 tänker vi gå ner till parken där jag bor om någon vill göra en utflykt till de södra förorterna.

Parken heter Kristallparken och ligger i Solberga (älvsjö). Enklast är att ta pendeltågen till Älvsjö eller t-banan till telefonplan. Det är ca 10 minuters promenad från Älvsjö och ca 15 min från telefonplan. Det går buss också från båda stationerna, nr 142 (kliv av vid sulvägen).

Se karta: kartor.eniro.se/query?&what=map_adr&mop=aq&searchInMap=1&mapstate=7;18.004626;59.286656;s;17.994799587397818;59.290469499640025;18.01444699520507;59.28285487131029;711;520&mapcomp=;;;Sulvägen;22;;12640;HÄGERSTEN;;;;;18.004625823936735;59.28665649640292;0;0;;STOCKHOLM;maps_address.860768.11;0&geo_area=sulvägen%2022&stq=0&pis=0

Vore kul lom någon dök upp. Jag har en maskros i knapphålet.. haha Närå. Men om någon skulle dyka upp så är jag kort och mörkhårig. Mitt barn kryper/går ibland och har militärgrön keps.

• Sweedie

jag jobbar ju idag så jag kan inte dyka upp. men tycker att parken du berättade om låter som en park som är värdigt ett besök från mig & sonen . i helgen flyttar jag lite åt det hållet nämligen. till västertorp, så kanske inte så nära. men jag måste ju utforska parkerna i området.
    villrådig, fanns det djur där också sa du?

• villrådig

Sweedie:

Ja, men västertorp är ju inte så långt ifrån, lite beroende på vart i västertorp (15-20 minuters prominix?).

Ja dom har höns, tupp o kaniner o marsvin. Så har dom ett litet fik där man kan köpa glass, kaffe, bullar o lite lättare micromat (billys pizza, piroger o sånt...ingen hit kanske, men om man skulle bli akuthungrig). Toalett finns också vilket är ett stort plus. Och så plaskdammen som är mycket uppskattad. Så alla leksaker såklart.

• Sussipussi

Sweedie: Välkommen till Hägersten!!!! :)

Jag vill jättegärna sällskapa till den omtalade parken med djur och annat. Ska vi försöka ses där någon gång?

När har ni andra som jobbar semester? Och vad ska ni hitta på? Behöver lite tips på billiga och barnvänliga grejer man kan hitta på.

• Sweedie
    Sussipussi skrev 2008-06-25 15:31:45 följande:
    Sweedie: Välkommen till Hägersten!!!! :)Jag vill jättegärna sällskapa till den omtalade parken med djur och annat. Ska vi försöka ses där någon gång? När har ni andra som jobbar semester? Och vad ska ni hitta på? Behöver lite tips på billiga och barnvänliga grejer man kan hitta på.

Tackar tackar för det varma välkomnandet!

jag har semester 14 juli och har än så länge inget speciellt inplanerat. kommer tyvärr bara kunna ta 3 veckors semester i år. men just nu känns det som en dröm.. 3 hela veckor!!! .

vill att det ska bli varmt snart. då kan man ju hänga lite på personnebadet under ledigheten (stavas det så.. personne?).

• villrådig

Jag kan göra som idag o säga till när vi ska till parken o leka, om nån vill haka på.

Sonen älskar parken. Idag har han ätit sand, jagat höns o klättrat.

Sussipussi: Vad gillar du att göra?

Sweedie: Personnebadet, japp. Fast där är det ju knökfullt och ligger skitnära motorvägen, fast det är ju klart nära för dig.

• Sussipussi

Är det ett bra bad? Har bara sett det från avstånd.

Flera tips?

Sweedie:

Jag har semester precis som du. :)

• villrådig

Jag har aldrig varit på personnebadet, så jag vet inte. Jag är en "out-door-girl", så jag badar mest i havet :).

Ni som jobbar, man har ju inte så mycket semester..3-4 veckor. Vart är barnet då?

Annars har jag just haft en kaoskväll. Sonen blev hysterisk så där lagom till att hade börjat laga mat. Superledsen och supertrött jättetidigt:(.

Så jag brände maten som vanligt och har just ätit den kall :(. Fast å andra sidan åt jag idag, det är ju inte varje dag man hinner med det. Hur har ni det på den fronten? Äter ni?

Svar på tråden Ensamstående i Stockholm????