• Scraptroll

Vad gör du med överbliven pressad potatis?

Har precis ätit laxfilé med pressad potatis och fick lite över(en full liten rund pajform) och började fundera vad jag kan hitta på med resterna...så nu undrar jag alltså:
    Vad gör du med överbliven pressad potatis?

(med pressad potatis menar jag ren potatis som är pressad, inga tillsatser som mjölk och smör) 

• Svar på tråden Vad gör du med överbliven pressad potatis?
  • jen05

gör raggmunkar och frys in,bra som mellanmål!

• santanas

Du kan ju göra potatisbullar av det genom att tillsätta mjölk, smör  och ägg osv

• Dino78

Faktiskt riktigt gott att ta en stekpanna, tortillabröd och så lägger man potatisen mellan bröden och steker dom i pannan. Som quesidillas typ. Smaksätt potatisen om man vill.

DIF i själ och hjärta
  • Eisa

Har aldrig pressat potatis hahaaha

• Scraptroll
    jen05:
    raggmunkar är jag faktiskt inte så förtjust i annars var det ett bra tips.

santanas:
    potatisbullar älskar jag..kanske får prova göra själv.

Dino78:
    quesidillas vad är det?
  • hälsingejänta

Har fått ett recept av en kollega, har dock inte provat det själv ännu. Pressa kall kokt potatis i smördeg med västerbottenost, rulla ihop och in i ugnen.

• hälsingejänta

Ja det tycker jag med men har inte provat det än som sagt så kan inte svara för hur gott det är =)

• Dino78
    Leena skrev 2008-04-26 18:46:59 följande:
    jen05:raggmunkar är jag faktiskt inte så förtjust i annars var det ett bra tips.santanas:potatisbullar älskar jag..kanske får prova göra själv.Dino78:quesidillas vad är det?
    Det är helt enkelt tortillabröd med fyllning emellan. Jag brukar normalt sett göra det med riven ost och soltrkade tomater. Nån mexikansk rätt är det. Man kan nog blanda lite ost i potatisen, brukar äta detta hos min faster så jag är inte helt säker på om det är ost i det...var ett tag sen jag var där och åt gratis mat
    DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Vad gör du med överbliven pressad potatis?