Grillad paprika är ett gott tillbehör, även om det kan vara pilligt och kladdigt att göra till så många (fast det håller sig utmärkt i kylen i några dagar).
Grilla paprikahalvor med skinnsidan uppåt i ugnen tills skinnet är svart. Lägg dem med skinnsidan uppåt på en skärbräda och täck dem med gladpack (blir lättare att skala då). När de har svalnat lite, dra bort allt skinn, skär dem i breda strimlor och lägg dem i olivolja och salt (man kan även marinera dem i olivojla, vinäger, hackad vitlök och salt, men jag tycker att det blir gott så det räcker med olivoljan).
En massa goda charkuterier är ju givet, och gott bröd.
Tapenade är gott som en röra att bre på brödet.
Melanzana a la Parmiggiana (gratinerad aubergine) är en av mina favoriträtter, men jag tror inte det är praktiskt att göra till så många eftersom man måste stå och steka auberginen i skivor.
Som dessert till så många skulle jag absolut göra någon form av frusen moussetårta. Lätt att göra, perfekt att förbereda innan, och tar inte upp plats i kylen, utan ligger snällt och väntar i frysen. Det finns en underbar och lättgjord chokladmoussetårta på coop.se, sök på moussetårta så tror jag du hittar receptet.