Min gallblåsa var överfylld med små gallstenar berättade läkaren efter min operation som gjordes för en månad sen, fick gallstensanfall flera ggr i veckan under två månader, hade fött barn två veckor innan första anfallet, och pga att jag hade dåliga levervärden så fick jag en akuttid till att operera bort gallblåsan.
Jag åt ändå sånt som man kan äta när man har gallsten, kokt mat o sånt, åt ingen fet mat, ägg osv men fick anfall ändå...
Fick åka till akuten nästan vid varje anfall för att det inte gick över, varje gång jag kom dit togs det prover och dom skulle höra av sig om nåt prov inte var bra, ingen hörde av sig efter nån av gångerna jag var inne så jag antog att allt var bra. Men när anfallen fortsatte så ringde min pappa (han var skit förbannad hehe) till kirurgen och krävde att jag skulle få prata med läkare om operation (ammar ju min lilla bebis o vill inte ta massa starka tabletter så fort jag får anfall.) Så jag fick komma till en läkare som berättade att provsvaren av proverna som gjorts på akuten visade att mina levervärden var dåliga och en operation måste göras inom 4 veckor! Undrar varför ingen hörde av sig och sa det då?! Svenska sjukvården är skit!
Så jag tycker att du ska iaf göra ett ultraljud för att kolla om du har gallstenar.. Lycka till!
Ska tillägga att jag har absolut inga problem nu efter operationen, mår hur bra som helst och kan äta ALLT!