MIJV skrev 2008-06-18 11:33:32 följande:
Svar på #302Hej!Tycker att du måste kolla upp myrkrypen, låter som lågt kalciumvärde. Då kan man få myrkryp eller sockerdricka i ben armar, rygg, kinder läppar, näsa.. Nästa steg är kramper om värdet blir för lågt. Vill inte skrämma dig.. Efter min operation så fick jag rubbningar i biskölskörtlarna och jag fick vara kvar på sjukhuset 1 vecka för värderna skulle gå upp. Fick äta kalcium, magnesium och d-vitaminer.../mijv
Okej. Min vänster hand har varit bortdomnad i två månader. Det var därför jag sökte vård. Jag trodde jag hade en nerv i kläm först, man är ju lite knakig i lederna och så där, knaket trodde jag var "gammal" foglossning. Men nu när fogarna är bättre och inte resten så sökte jag hjälp. Tur det. Mitt TSH låg på 25 och T4 på 6,2 och T3 på 3,3. Idag tog de blodstatus,kobalamin,folat,glukos, albumin, leukocyter, acetoacetat och hemoglobin. Är det något av detta som kan påvisa kalcium värdet?
Tack så mycket för alla fina välkomnanden 
Och skönt att höra vad din sköterska sa Banzai, det verkar logiskt. Tänker som så att jag åt ju vitaminerna innan jag blev gravid då jag läst om att folsyran var viktigast i det allra tidigaste skedet av graviditeten, så förhoppningsvis fanns det iallafall tillräckligt till lilla skruttan.
Ja just det...Jag trodde att även lågt B 12 kunde ge myrkryp? Men jag kanske har fel, det kanske var svullnad under trampdynan och onda fötter?
Hur som helst, sa till min läkare att jag tänkte äta vitaminer. Hon rekommenderade "Mitt val kvinna" (finns även för ammande och gravida) så det äter jag nu. Räcker det för att rätta till ett eventuellt lågt kalcium värde?
Sorry för alla frågor
men de är ju så många så här i början!
Bjussar på några kramar istället. KRAM KRAM