• JaneAusten

Bästa krämen för torra ben?

Nu är det dags att visa benen igen coh mina ben blir så himla torra på vintern. Någon som har ett bra tips på en kräm som gör benen mjuka och glansiga och sommarfina?

• Svar på tråden Bästa krämen för torra ben?
  • iii

Jag har också torr hud och brukar duscha med babyolja istället för duschtvål, sen smörjer jag in med BodyShops Bodybutter. Tror den heter Shea, och ska vara för extra torr hud. Fungerar super

• W W

sluta använda tvål o använd ren olja (olivolja fungerar utmärkt) istället.. gärna blandat med lite socker så får du en perfekt scub..
    men om du nu inte vill göra det så.. aloe vera, 98-99% aloe vera.. hur bra som helst mot torr hud

My mind wanders, and sometimes leaves completely.
  • Lottis Pottis

IsDimma: olivolja och socker som skrubb, måste ja testa. Går de bra me det i ansiktet oxå?

Leksing tills ja dör !
  • W W
    Lottentotten skrev 2008-04-27 10:07:45 följande:
    IsDimma: olivolja och socker som skrubb, måste ja testa. Går de bra me det i ansiktet oxå?
    japp, det fungerar till hela kroppen (kanske inte underlivet dock, det blir nog inte så glad över allt socker, men oljan fungerar där med)
    se till att det är oljan är kallpressad bara.. sen fungerar även annan olja, jag varierar lite beroende på vad jag känner för den dagen.. men olivolja är lätt att hitta
    My mind wanders, and sometimes leaves completely.
  • Pikaur

Jag kör med ACO Brun utan sol som finns för 98 å Apoteket. Funkar väldigt bra då benen inte torkar ut lika fort, plus att man får lite färg på spetorna utan att bli orange

• JaneAusten

Oj, många tips... har också precis smörjt in lite brun utan sol då jag köpte korta jeans igår men jag vet inte. Känns som om jag behöver ta i med hårdhandskarna i år. Tack för tipsen. Tar gärna fler.

Svar på tråden Bästa krämen för torra ben?