• Anonym (Kaffedraken)

    Vad var du rädd för när du var liten?

    Ja som sagt, vilken var din största rädsla när du var liten?

    Nåt jag var rädd för var att det skulle komma en getinsvärm så stor att man inte kunde andas (när ja skulle sova)
    så jag korvade alltid in mig under täcket så att inte en endaste geting skulle kunna tränga sig igenom :)

  • Svar på tråden Vad var du rädd för när du var liten?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag var livrädd för alla krokodiler som bor under broarna nere i stan. Att åka båt under en bro är fortfarande läskigt..
    När krokodilerna dessutom flyttade in under min säng var det inte kul..

  • Anonym (Kaffedraken)

    jag var även väldigt rädd för Skrotnisse och Kalle och chokladfabriken. Då lästes bara Chokladfabriken av Ernst-Hugo (tror jag) men han hade så läskig röst, att jag inte vågade titta på det. Rädslan sitter kvar och jag har ännu inte vågat se filmen som kom.


  • Anonym (Kaffedraken)

    jag var livrädd för åska. jag brukade sätta mig i sängen, dra täcket över huvudet och så sjöng jag så högt jag kunde för att inte höra åskan

  • Anonym (Kaffedraken)

    När jag var runt 5-6 var jag livrädd för atombomber. Lite märkligt kanske, men jag antar att det pratades en del om sådant på radio (detta var alltså 1985-86). Jag minns att jag trodde att det fanns en specifik knapp som någon kunde trycka på och då skulle hela jorden gå under. Fattade så pass att det var några länder som var "arga" på varandra och fasade för att någon av gubbarna som bestämde skulle bli så pass arg att han valde att trycka på knappen.


    Sluta jiddra, börja trolla
  • Anonym (Kaffedraken)

    precis det där var jag också rädd för och det lustiga är att jag kom att tänka på det för bara någon dag sedan efter att ha läst att fp vill utöka kärnkraften...
    jag minns också nått tecknat program som visade just detta händelsesenario, ja det var läskigt.
    Kan tillägga att jag varit(och är) rädd för massa saker, fula gubbar, vara ensam i mörker, åska, spindlar osv


    annatb skrev 2008-04-29 11:31:29 följande:
    När jag var runt 5-6 var jag livrädd för atombomber. Lite märkligt kanske, men jag antar att det pratades en del om sådant på radio (detta var alltså 1985-86). Jag minns att jag trodde att det fanns en specifik knapp som någon kunde trycka på och då skulle hela jorden gå under. Fattade så pass att det var några länder som var "arga" på varandra och fasade för att någon av gubbarna som bestämde skulle bli så pass arg att han valde att trycka på knappen.
  • Anonym (Kaffedraken)

    när jag var liten var jag rädd för "ågubben"
    De vuxna sa till oss barn där vi bodde att det fanns en
    å gubbe och att den kunde dra ner oss om vi gick för nära ån.
    Fanns en 6-8 meter bred, djup å precis nedanför vårat hus.
    Men när vi kom upp i 6 års ålder fattade ju vi att de lurades.
    och åkte flotte och sådant ändå

  • Anonym (Kaffedraken)

    Mörkret och är fortfarande.
    Men det jag kommer i håg mest är hur rädd jag var för mupparna. Tyckte det var jätte läskigt. Men ändå skulle jag titta, speciellt om mamma och pappa hade det på när man skulle sova. Smög upp i hallen och var livrädd och vågade knappt lägga mig igen. Tycker fortfarande inte om att se mupparna, trots att jag inte är rädd för dom. Har nog med att göra att man var så rädd som liten.


    Såg ett avsnitt av estreme homemakeover för nåt år sen. Då hade de med Kermit som en liten skämtgrej. Jag klarade inte av att titta


    Mamma till Lucas, Nelly, Cim & BF28/8
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag fick ofta åka med pappa till hus som brunnit (för inspektion) så jag var LIIIVRÄDD för eld och är det fortfarande :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Skyltdockor, och "metallplattan" i botten av simbassängen. Tog alltid en omväg runt den och blundade hårt (med hjärtat i halsgropen)!

Svar på tråden Vad var du rädd för när du var liten?