• Venus

Jag är numera godkänd äggdonator

Jag blev godkänd som äggdonator idag
    Känns skönt, nu släppte den stenen från mitt bröst...

Tydligen var jag redan godkänd innan jag kom till kuratorn idag
    Men eftersom det är ett måste enligt svensk lag att träffa en kurator så var jag där idag

Till hösten kommer de kontakta mig så får vi se var när och hur allt kommer ske

Kommer under dagen idag att uppdatera min dagbok för den som vill läsa om dagens möte, och det tidigare mötet...

Kram på er alla därute

• Svar på tråden Jag är numera godkänd äggdonator
  • Venus

Uppdaterat min dagbok

Tog bort den tidigare eftersom den står med i denna oxå... Vill ha allt samlat...
    Men jag kanske borde vända på den
    Just nu står det nya i botten...

Linisen Vi får väl se vad jag gör om sisådär 2 år
    AnnaLotta Tack...

• Venus

Tack Linisen

Ja, jag tycker det kan vara kul för alla att få reda på lite mer hur det fungerar
    Sedan är jag ju tvungen att lägga in mina egna tankar om det hela

• Venus

Amathea Ja, vi får se om min moster vill ha dem eller inte
    Men annars så donerar jag till någon annan...

• Venus

Smothie

Donatorn går till kuratorn för att de ska fastställa att man vet vad man ger sig in på... Vilka åtaganden man får eftersom man inte är fullt anonym osv...

Det är även viktigt att man donerar av rätt orsaker, men eftersom man inte får någon ersättning från staten för detta så är det ju inga ekonomiska delar i det hela...

Kuratorn har hand om det beteendevetenskapliga planet, alltså hur man mår psykiskt lite mer än BM o läkarna som har den naturvetenskapliga biten...
    Sedan har de även gjort som så att kuratorn är den som har hand om den ekonimska ersättning man får, alltså för inkomstbortfall, utlägg osv... Dessutom är det bra att ha en sådan kontakt ifall man skulle känna att det behövs...

Sedan vill de även ha lite bakgrundsinfo om donatorn, för lite av det vi pratade om idag kommer hamna i journalen för barnen...
    Så att barnen kan få lite information redan när de vill ha reda på vem det är som är donatorn...

• Venus

Smothie och övriga som är nyfikna
    Jag svarar på det jag kan om någon vill veta mer

Jag vet att jag inte skriver med allt i min dagbok Skulle jag göra det så skulle den vara några mil lång redan nu

• Venus

LJF, jag fick själv ringa och boka tid...

Jag trodde de skulle kontakta mig, men när de inte gjorde det så ringde jag själv tillbaka och då visade det sig att jag troligen missuppfattat och att det var jag som skulle ringa dem
    Stog inget om detta i mitt brev...

Några månader kan ju vara allt från 2-12 månader
    Tror inte de kommer kontakta dig under sommaren utan först till hösten när de har full bemanning...
    Jag vet inte hur det ser ut under sommaren, jag antar att de har öppet, men inte fullt ut pga semestrar o dyl... Och då tror jag de prioriterar annat framför donatorer...

Men om du är nyfiken Ring själv o prata med dem...
    Du kanske hinner få en tid innan sommaren för "första mötet" och sedan vänta till hösten med resten...

• Venus

Hjärta, Nej min sambos reaktion står inte med däri
    Men det beror helt och hållet på att han inte har någon direkt reaktion på det hela...

Eftersom jag redan hade bestämt mig när jag träffade honom för över 3 år sedan så har han levt med den vetskapen hela denna tiden...
    Hade han inte godkänt detta så hade han sagt det vid det här laget, men jag får bara positiv respons från honom...

Det han är mest orolig över är att min sexlust inte ska vara densamma under tiden

• Venus

Åhhh va roligt
    Själv hoppas jag de ska ringa snart, men jag funderar på att vänta lite ändå eftersom jag ska skola in pojken på dagis med början 5 september... Men har de inte ringt när inskolningen är klar så ringer jag dem

• Venus

Jag trodde inte de skulle börja förräns nästa vecka Så jag blev chockad när du skrev att du skulle börja nu Men ja, jag är inte den som ger mig i första taget Har jag bestämt mig så har jag... Lycka till...

Svar på tråden Jag är numera godkänd äggdonator