• MrsQ

Är det nån som har fuskspröjs!?

I vårt nya hus så har de fuskspröjs som är dit satta med några få spikar !

Undrar nu hur ni med fuskspröjs gör när ni tar bort de o ska tvätta fönstrena?

• Svar på tråden Är det nån som har fuskspröjs!?
  • Åsa Lund

Har "moderna" fuskspröjs som sitter fastklämda på fönstren. Och när jag väl putsar fönstren tar jag bort dem

• Åsa Lund

Har "moderna" fuskspröjs som sitter fastklämda på fönstren. Och när jag väl putsar fönstren tar jag bort dem

• martinan

Jag jobbar som målare och har sett många fuskspröjsade fönster. det är standard. Riktig spröjs är jäkligt ovanligt, även nybygge..

• MrsQ

Japp det är så inte fint med fusk... Detta är dessutom ett hus från slutet av 1800-talet.
    Men de har väl bytt fönster.

Dessa är dessutom ditsatta med några få spikar som sticker rätt ut!!!

• skåne tjej

Vi har ochså moderna fuskspröjs som är mkt lätt att ta bort då man putsar fönstrena.
    Det stör inte mig så mkt att det är fusk.

First God created man, then he had a better idea...
  • MrsQ

Jag verkar alltså ha en aningen omorderna fuskspröjs då de inte gå att ta bort på ett smidigt sett

• skåne tjej
    MrsQ skrev 2008-04-29 00:43:28 följande:
    Jag verkar alltså ha en aningen omorderna fuskspröjs då de inte gå att ta bort på ett smidigt sett
    Haha, det låter så. särskilt om de är ditsatta med spik som sticker rakt ut. är det inte bättre att ta bort dem helt?
  • MrsQ

Åhnej Det ger ändå huset charm (på håll)

Hahahaha näää vi får nog fixa något som är enklare men nya köper jag nog inte.
    blir nog att ordna något annat fäste.

• skåne tjej
    MrsQ skrev 2008-04-29 01:02:57 följande:
    Åhnej Det ger ändå huset charm (på håll) Hahahaha näää vi får nog fixa något som är enklare men nya köper jag nog inte.blir nog att ordna något annat fäste.
    Men vill du abslout ha spröjs?
  • MrsQ

Ja jag älskar spröjs och just nu får det bli att vi har dessa kvar (har ej råd med annat)
    Undrade bara om nån har det så tokigt att man inte kan tvätta fönstrena smidigt.
    Bor i Norge så de kanske har en annan lösning här men tror ej det. Dessa spröjs har nog några är på nacken så de finns nog inte längre.

Svar på tråden Är det nån som har fuskspröjs!?