• Tvåbarnsmorsan

Ni med prematurbarn, när kunde dom sitta själva?

Ja när kunde dom sitta och när föddes dom ( i vilken vecka ) ?

Min dotter föddes i vecka 35+3 och kan inte sitta än ( hon är snart 6 mån ) men det kommer väl och därför är jag lite nyfiken på när era premisar satt själva!

Pierre 2002 & Saga 2007
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 09:00
    Nu kan min lillgumma sitta själv i några sekunder men sen faller hon sakta bakåt eller åt sidorna men hon försöker hålla emot!
  • Svar på tråden Ni med prematurbarn, när kunde dom sitta själva?
  • knäppisen

Min dotter föddes i v 33 och satt själv när hon var 9 månader (okorr).
    Fast då var det som att dra ur en propp och hon lärde sig att sätta sig upp, ställa sig upp, krypa och gå mot möbler inom loppet av ett par veckor.

• Tvåbarnsmorsan

Oj då, full fart när det väl satt igång då!
    Nån fler?

• boktok

Våran son är född i v30+4. uBörjade att sitta vid ungefär 8 mån korrigerad. Nu är han 13 mån okorr. och reser sig upp hur lätt som helst och går jämsmed möblerna. Han blir stadigare för varje dag så snart tar han nog sina första steg!!

• HelenaMaria

Men att sitta vid 6 månader är tidigt! Det vanligaste är någ kring 8 månader.

• charlen

Min son är född v. 34+4 och kunde sitta när han var 5 1/2 månad. Är så olika på barn. Han är nu 8 månader men har fortfarande inte kommit längre än till att han sitter, ålar inte eller reser sig eller annat.

• mamma på vift

Max är född i vecka 30+6 och lärde sig sitta för 2 veckor sedan...då var han 8 månader okorr och 6 månader korr. Jag tror att det är så att det kommer när de är redo för det.

Mamma till prinsen Jacob född 2002 + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Isel

min son är född i v 31+5 och har nyss lärt sig sitta.. han är 8 månader gammal!!

• Lilla Harriet

Min son har precis lärt sig att sitta utan att plötsligt kasta sig omkull. Han föddes i v.27+4 och är nu 11 månader så alltså 8 mån korr.

• mjauen

Vår kille lärde sig sitta utan stöd vid 7 mån o han är född i v. 34.

• NicoFina

Våran son på 10 månader kan inter sitt ännu.
    Han föddes 10 veckor förtidigt.

Svar på tråden Ni med prematurbarn, när kunde dom sitta själva?