• MrsQ

Vita tråden del 8

Hej alla! Jag tänkte med att försöka slänga in en fråga i den här tråden då ni säkert vet mer om vitfärg än andra

Jag ska måla träpanel i vardagsrummet. Det är både helträvägg o panel.
    Men vad ska jag ha för glans på färgen???

Vet ej vad jag tycker e bra. Sitter i Norge medans mannen är i Sverige o ska köpa färg o tapeter, så jag sitter på nätet o kollar var han ska handla

• MrsQ
    LinaoMatilda skrev 2008-04-29 10:39:22 följande:
     MrsQ: Välkommen!  Jag tycker det är snyggt med matt färg om det inte är en yta som man kan tänkas behöva tvätta.
    Tack!  Hmmm ja det är just de att de kanske behövs tvättas ja... Jag får nog ta lite blankare då
    Kan kanske vara skönt när det är trä!
  • MrsQ
    Brosus skrev 2008-04-29 10:40:17 följande:
    MrsQ - vi valde halvblank. Jättesnyggt blev det. Servalac Äggskal
    Äggskal är den lite gulare ? Jag får nog också ta halvblank, för tvättens skull.
  • MrsQ

Måste fråga er i denna tråden *kommer in då o då med frågor*

Har någon av er en gren hängades i taket, sprayad vit?!

Jag tänkte göra det men ville se om någon har bilder

• MrsQ
    Himmelbit skrev 2008-05-14 19:37:36 följande:
    Numberone: Kuuuul med en liten tjej!! Mysigt att få boa och planera!Lasseliten: Hoppas att du snart blir bättre!! (läste slarvigt innan).MrsQ: Jag minns att jag sett det men kan inte minnas var. Fick för mig att det var hos Frida (Det ljuva livet - detljuvailivet.blogspot.com/) men den var inte vitmålad.Mimmi: Jaaa, den var supersöt! Synd att den inte fanns närmare!Någon som vill se bild på platsbyggda skåpet i blivande badrummet uppe? Helt opiffat givetvis men jag är nöjd att det iallafall är ett skåp på plats
    Tack för ditt svar. Ska kolla där
  • MrsQ
    Tjock kulan skrev 2008-05-14 19:38:13 följande:
    HejsanLasse: Krya på dig, när man var liten så var det serietidningar och glass när man var sjuk nu som vuxen är det nätshopping .Mimmi:Soffan är ju bedårande varför finns det aldrig sådana sötsaker i Skåne.Himmelbit: Ja vem behöver träna när man har ett krypande barn i hemmet . Vilken fin vaxduk, är det linnestruktur på den eller ser jag fel?. Kanske skulle ta ett besök till Stoff o Stil o kolla gillar att ha lite att skifta med i köket men har inte hittat någon vit ännu.MrsQ: Tror att Det ljuva livet har en trollhassel gren uppsatt men tror inte att den var vit.Numberone: Vilka söta sängkläder, har ni tagit reda på könet?, det har jag nog missat
    Tack
Svar på tråden Vita tråden del 8