• nublu

Vita tråden del 8

Jasså, det är här ni gömmer er!

Gudars, vilket gräsligt hus! Är så tacksam över att vi inte har pengar till "exklusiva material" att göra "något utöver det vanliga" med. Då kan man iaf unna sig ett hem och inte en psykedelisk bunker befolkad av trädgårdstomtar!

Jag fick mina mattor från Nordhjem igår. Bilder kommer i bloggen sen när jag hunnit städa och piffa lite. Problemet är avsaknaden av ett bra soffbord. Jag var sjukt sugen på att ha två brickbord från Malin Westberg Collection men de är för små och kostar typ 1500 kr/st så det går bort! Förslag någon?

• nublu

*tittar färdigt på resten av bilderna* Tack gode Gud för att man har kort om cash!

• nublu

Lina: Va? Måste man inte det? Nu känner jag mig grundlurad ju!

Vi behöver inget stort soffbord egentligen. Ett par brickbord räcker gott och väl till våra Ektorp känner jag. Vi äter aldrig i soffan hela familjen, bara jag och maken när barnen somnat.

• nublu

Lina: Inte tackat nej till pengar men det kändes skönt att vara fattig och smakfull liksom. Måste säga att jag är kär i mina billiga mattor från HD iaf.

• nublu

Malin: Mina föräldrar hade något liknande den i sitt gamla hus. Samma konstruktion men jag är inte 100 på att den var från Ikeas. Skitsmidigt! Jag är urless på våran strykbräda som bara tar plats och är åbäkig att fälla ut och ihop. Så jag ska ha en sån där när vi renoverar vår tvättstuga!

• nublu

Mia: Bilder kommer. Måste bara dammsuga lite först.

• nublu

Nu finns nya mattan i bloggen.

Tala inte om det där huset, såg ni trädgårdstomtarna eller vad det nu skulle föreställa på första bilden? *mår illa än*

Nähä, måste dra fram väskor och börja packa samt ladda batterierna i kameran.

• nublu

Och nu har alla sett min svarta matta och dött av skräck.

• nublu

Juliah: När ni är färdigrenoverade hoppas jag att vi får se dina virkade dukar överallt. Du kanske kan virka en filt till trädgårdstomten också?

Kan säga att är man gift med en estländare får man se en hel del också. Min äldsta svägerska har blå klinkers på köksgolvet. Inte så snyggt...

• nublu

Jag började faktiskt leta efter pizzaugnen på bilderna. Kände på nåt vis lukten av nygräddad Calzone.

Svar på tråden Vita tråden del 8