Vita tråden del 8

Är ju inte alls aktiv men läser här varje dag och låter mig inspireras. Boendet för vår del är en tvistefråga så jag håller mig lite på sidan om det är ok?? Har inte det hem jag drömmer om ännu.
Men jag vill också vara med i ett stängt forum om jag nu får det trots min tystnad??
Tragiskt att råka ut för ett sånt pucko men såna finns det i alla forum.
Måste få göra ett inlägg...
Jag skulle hellre bo på en byggarbetsplats än som vi gör nu, i ett hus jag vantrivs så fruktansvärt i, faktiskt.
Läser om bebisar som är i antågande och minns min egen väntan för 10 månader sedan. Har aldrig mått så dåligt som veckorna innan bebisen kom (och ja hela graviditeten var en lång, lång mardröm, men det är en annan sak). så jag förstår er så väl hur ni känner er. Mitt tips är att tänka varje kväll man går till sängs, att nu är det en dag närmare... Det kan kännas liiite bättre. Lycka till båda två nu!
Lägger mig in fp debatten lite.
I vår familj tjänar maken mer än dubbelt så mycket som mig. Ändå är det han som nyttjar flest fp-dagar. Hur kan vi göra så? Jo han är hemma och är föräldraledig på fredagar och kan därmed ta ut även lördag och söndag med fp. På det viset har jag bara behövt ta ut en dag i veckan och ändå fått lika mycket pengar som om jag ensam tagit ut 5 dagar i veckan. Så summan av det hela blev att han varit hemma en dag i veckan och vi har sparat en fp-dag i veckan och ändå fått lika mycket pengar. Det är vår stora vinst och som möjliggjort att han har dels kunnat ta ut "sina" dagar och samtidigt fått tid med sin dotter.
Kanske ett tips för er som har män som inte kan ta ut sammanhängande fp.