Inlägg från: snigelfart |Visa alla inlägg
  • snigelfart

Vita tråden del 8

Tjock kulan skrev 2008-05-01 14:20:14 följande:
    Då gör vi ett nytt försök www.blocket.se/vi/16190919.htm
    Jisses vad fina. Synd jag bor så långt bort....Ledsen
    Nu är hon här, vår underbara dotter!
  • snigelfart

Är ju inte alls aktiv men läser här varje dag och låter mig inspireras.  Boendet för vår del är en tvistefråga så jag håller mig lite på sidan om det är ok?? Har inte det hem jag drömmer om ännu. 
    Men jag vill också vara med i ett stängt forum om jag nu får det trots min tystnad??

Tragiskt att råka ut för ett sånt pucko men såna finns det i alla forum.

• snigelfart

Måste få göra ett inlägg...

Jag skulle hellre bo på en byggarbetsplats än som vi gör nu, i ett hus jag vantrivs så fruktansvärt i, faktiskt.

• snigelfart
    juliah skrev 2008-05-13 10:00:12 följande:
    snigelfart, kan ni inte byta boende om ni vantrivs?Jag har påbörjat citronmarängpajen som finns i Leilas bakbok. Tre satser lemoncurd har kokats ihop nu.
    och även svar till vanlijdröm

Det är jag som vantrivs. Vi bor i min mans hus som han har köpt i ett tidigare förhållande. Behöver jag säga mer?
    Vi bor också i ett radhus. Inget fel med det kanske många tycker men jag har bott i fristående hus i hela mitt liv. Köpte mitt första hus när jag var 20, byggde ett hus när jag var 23. Detta boende passar inte mig och blir aldrig "mitt" känns det som.
    Min man är en sån som inte ska ha lån, så det är liiiiiiite svårt att byta boende från radhus till ett fristående hus utan att låna en krona, därav min uppgivenhet.
    Menade inte att ta udden av ert klagande.Generad Jag vet vad ni menar, det är superdrygt att bo en byggarbetsplats. Det jag kände just då var att i en byggarbetsplats är man ju på väg till något bättre, för min del står det stilla. Beundrar era hem varje dag och läser allt som skrivs här men kan tyvärr inte bidra så mycket själv.  
  • snigelfart

Läser om bebisar som är i antågande och minns min egen väntan för 10 månader sedan. Har aldrig mått så dåligt som veckorna innan bebisen kom (och ja hela graviditeten var en lång, lång mardröm, men det är en annan sak). så jag förstår er så väl hur ni känner er. Mitt tips är att tänka varje kväll man går till sängs, att nu är det en dag närmare... Det kan kännas liiite bättre. Lycka till båda två nu!

• snigelfart
    MildaMaränger skrev 2008-06-15 10:46:42 följande:
     God morgon!! Fasen vilka hårda nätter man ska ha nu då. Vaknar flera gånger av världens värkar och sen somnar jag om. Jag blir tokig. Ska det hålla på så? Jag vill antingen få ut den lilla plutten eller bara att de tusans värkarna ska lägga avMagu.. en schäslong hade vart snyggt framför fönstret. Och så skulle jag ta bort blommorna för att få in mer ljus... Kanske kan de stå mer i skarvarna mellan fönstren?Kajsa 77 : Färgaffärer brukar ha sånt..
    Förstår vad du menar med värkarna men du får tänka som så att NÅGON nytta gör de allt. Du kanske håller på att mjuka upp tappen, öppna dig lite, vad vet jag. Men som sagt, det är jobbigt med förvärkar. Hoppas det kommer igång snart. Vilken vecka är du i?
  • snigelfart
    MildaMaränger skrev 2008-06-15 11:22:25 följande:
    38.... det tar på krafterna.. men jag får väl tänka så att någon nytta gör de säkert
    Jo det gör de nog. Du får tänka varje dag att det blivit en dag närmare och planera att ha något att göra för varje dag, det brukar gå lite bättre då.
  • snigelfart
    Beatrize74 skrev 2008-06-26 20:44:27 följande:
    För er som inte vet hur det är att bo med en ekorre så kan jag mer än villigt berätta......att efter att ha röjt lite i förrådet, rensat linneförrådet, vardagsrumsskåp, tvättstuga och hall på saker och sorterat i "Slängpåse", "Skänkpåse"...och kommit upp till FEM stycken svarta sopsäckar med SKRÄP och tre stycken pappkassar med saker som ska skänkas bort.......kan man finna maken ute på gården, med huvudet i en svart sopsäck och med innehållet utplockat över hela garageuppfarten sägandes:"Den hääär gamla tröjan är ju jättebra att ha som torktrasor"eller"Men varför ska vi göra oss av med den här trasiga skurhinken, den funkar bra när jag ska tvätta bilen"eller"Den här gardinskenan kan vi ju behöva om vi skaffar fler fönster...det är ju bara att kompletterköpa det vi ska ha...eller...jaha...ska vi inte ha Kirschstänger uppe då?"Och måttet är rågat när han plockar upp en termos som saknar innanmäte:"Jag tror killarna har lagt ur lite delar på jobbet, så det finns att komplettera med där"och går och ställer in den på köksbordet. GAAAAAH!!!!!!!!!!Och då har han ändå blivit bättre...bra mycket bättre!Jag sätter snart ut en annons på Blocket"Ekorre bytes mot en påse jordnötter!"
    Hahaha. Det där låter precis som min man! Är de släkt tro?
  • snigelfart
    Beatrize74 skrev 2008-06-26 22:35:38 följande:
    Kanske det? Kommer din man också ifrån släkten Sciuridae Ratufinae (jätteekorre)
    Ja det tror jag nog... Usch vad osams vi kan bli ang sparande och kastande av saker.
  • snigelfart
    Kajsa 77 skrev 2008-07-08 12:50:44 följande:
    Har inte kommit igång med att måla detta staket ännu. Behöver smakråd!Måste detta staket ha exakt samma vita nyans som huset? Det ligger inte helt intill huset.
    Jag hade heller inte målat det.
  • snigelfart
    Beatrize74 skrev 2008-07-08 16:35:22 följande:
    Jag skrev ett långt inlägg i morse till dig Busan, men när jag postade så försvann det. Först flera timmar senare såg jag att det inte kommit med. Just då orkade jag inte skriva om det, men nu gör jag ett försök. Du behöver nog också överse din panikångest och se så att den inte eskalerar iväg med tiden. (Tiden läker inte alla sår allla gånger, det vet jag av egen erfarenhet). Flera år efter att mamma dog när jag var liten gick jag ner i en, för mig, helt obegriplig svacka där jag mådde pyton. Om du inte har någon att prata professionellt med om din sorg så hoppas jag att du kan finna en och det finns säkert många stödföreningar där ute med föräldrar till änglabarn. Det finns ju även flera här i tråden som upplevt sorgen att förlora ett eller två barn så ni kan säkert stötta varandra bra.Allt det här vet du ju säkert mer om än jag, men jag ville i alla fall skriva något mer än "Ät magmedicin" för det är så lätt att vi bara tar tag i symptomen men inte alltid orkar ta itu med orsaken eftersom den hetsiga vardagen tar över all tid och energi. En varm kram till dig från mig(som trycker ctrl+C innan jag skickar iväg för säkerhetsskull)
    Oj vad klokt skrivet!
  • snigelfart

Lägger mig in fp debatten lite.

I vår familj tjänar maken mer än dubbelt så mycket som mig. Ändå är det han som nyttjar flest fp-dagar. Hur kan vi göra så? Jo han är hemma och är föräldraledig på fredagar och kan därmed ta ut även lördag och söndag med fp. På det viset har jag bara behövt ta ut en dag i veckan och ändå fått lika mycket pengar som om jag ensam tagit ut 5 dagar i veckan. Så summan av det hela blev att han varit hemma en dag i veckan och vi har sparat en fp-dag i veckan och ändå fått lika mycket pengar. Det är vår stora vinst och som möjliggjort att han har dels kunnat ta ut "sina" dagar och samtidigt fått tid med sin dotter.
    Kanske ett tips för er som har män som inte kan ta ut sammanhängande fp.

Svar på tråden Vita tråden del 8