Inlägg från: Truffles |Visa alla inlägg
  • Truffles

Kaktus76, tror inte jag lämnat någon kommentar i din blogg, men jag tycker barnrummet ser jättefint ut. Gillar att tapeten är så "neutral" i färgen men "rolig" i mönstret. Och lampan på skåpet/byrån var mysig.

• Truffles
    Svar på #437
    Villa hemmet är Sylts blogg.
  • Truffles
    Beatrize74 skrev 2008-05-03 21:02:33 följande:
    Vad härligt ni tjejer verkar ha haft. Jag blir riktigt avundsjuk. Här tillbringade vi dito fredag på akuten, ev. hjärtinfarkt hos maken, men vi fick åka hem efter diverse prover. Skönt det. Nu får vi helgen för oss själva. Barnen åkte med sin farmor och farfar till sina kusiner för att vi skulle få lite välbehövd vila. Maken behöver känna att han får jobba undan i sin egen takt med utbyggnationen.Jag behöver SKAPA! Jag går under annars känner jag, så det blev en superbra lösning.
    Oj, hoppas maken mår bättre.
  • Truffles
    juliah skrev 2008-05-05 13:43:36 följande:
    Nu har jag gjort något alldeles onödigt i vårt kök som ändå ska rivas i framtiden. Målade de hemska ekhyllorna vita. Blev sisådär, och de borde ha slipats men nu känns det liiite bättre iallafall.

Jättefint, men nu har jag inte varit här på ett tag känner jag. Hade ni inte redan påbörjat renoveringen av köket? Blev det vardagsrummet istället?!

Mysig resa ni verkar ha haft, med värsta ullaredstakten på båda sidorna av sundet.

Själv känner jag idag att mina vita (ektorp)soffor (som jag länge drömt om - alltså inte äger ännu) kommer att få förbli en dröm. Maken min, som alltså inte är speciellt inredningsintresserad men ändå duktig på att säga "Nej", skulle kunna tro att han aldrig kommit ur trotsåldern, tvärvägrar vita soffor varje gång vardagsrumsmöblerna till huset diskuteras trots att jag gång på gång försöker förklara hur bra det är med vita soffor - de bleks inte och tål att blekas om det skulle bli fläckiga... Så igår fräste jag att då får väl vi ha flera klädslar då och ha den vita på då han åker iväg på jobb... Skrikandes  Men ni som har vita soffor, är det ett eviiiiigt tvättande?

Och vad är då alternativet... tja, gillar ju Hovbyklädseln också men den är ju också bottenfärgen vit i och för "fläckkänslig"... Irrititationsmoment 1 alltså. Så frågan är vad han tycker "duger". Saken är ju också att jag tänkt ställa tre soffor i ett "U" så alla tre rikligt mönstrade kanske inte heller är någon jättebra idé...Fundersam 

Synpunkter och förslag någon?

#2 var när han i lördags kom in och konstaterade att han sett soffbordet jag köpt och ifrågasatte om det är ett pensionärshem vi håller på att bygga. Ledsen 
    har nämligen fyndat ett bord som jag tittat på i flera veckor på en av våra secondhandbutiker och velat och velat och faktiskt inte fortfarande vet om det verkligen är rätt. Har naturligtvis tänkt tanken att måla det vitt eller kanske svart om det åtminstone skulle duga åt maken med Hovbyklädseln. Alternativt faktiskt bara behålla det till en början som det är (lite mörkare trä) för att prova mig fram...

Ska försöka få in en bild på det under kvällen så kan ni få ge mig lite synpunkter på om det är något att behålla.  
    Tänkte också försöka få in bilder på klaffbordet jag köpt som avlastningsbord till köket för att få hjälp av er, med all den goda smak ni har, och välja om jag ska ha ett eller två beslag på lådan och vilka av "alla" de jag fyndat...

Nu är jag på jakt efter ett pelarbord att placera centralt i hallen (men det vet maken ännu inte om) i stil med det vita pelarbordet i senaste Lantliv som syntes på en lite mindre och en helsida. Det måste väl ganska många av er redan ha sett va?

• Truffles
    nublu skrev 2008-05-05 14:20:54 följande:
    Truffles: Jag har Ektorp med Hovbyklädseln (bilder i bloggen)och jag tycker att de klarat sig häpnadsväckande bra. De firar snart femmånadersjubileum och då ska jag ta av klädseln och tvätta och byta till den helvita. Lite kamouflagehjälp har man av mönstret, det måste jag säga.Visst är det trist med män som är fullkomligt ointresserade av inredning men som ändå sätter sig på tvären? Jag lobbade länge för mina soffor, maken ville ha svarta skinnsoffor! Till sist gick han med på att köpa dem eftersom de bara kostade en tredjedel av vad de där skinnklädda åbäkena han ville ha.Och ja, jag är fortfarande härsken på min man för att han pajade min/vår semester. Funderar på att köpa mig något löjligt dyrt till hemmet som kompensation. Jag har trädgårdsbilder i bloggen också. Mer kommer i morgon!
    Nublu, precis, envisa är de ibland så man skulle vilja banka något hårt i huvudet på dem...

Har ju sett dina soffor förut och tycker nog att de är de finaste näst efter de enfärgade vita... *suck*

Gör det, köp något riktigt dyrt och fint som maken absolut inte gillar...
  • Truffles
    nublu skrev 2008-05-05 14:44:34 följande:
    Truffles: Jag tror jag slår på stort och köper råvit färg till väggarna i vardagsrummet. *muhahaha*Tycker att det är för murrigt med det ljusgråa som jag målade med från början. Maken kallar den nyansen "dårhusvitt". Säger inget mer...
  • Truffles
    Peak skrev 2008-05-05 15:57:12 följande:
    nej inte bestämt oss...vi velar mellan vitt och grönt och den gröna färgen som vi tänkte oss är ungefär som det andra 2-planshuset jag fotade
    Då tycker jag att du ska titta på huset i Lantliv som jag skrev om i din gästbok. Det blev ju både vitt och lime...
  • Truffles
    juliah skrev 2008-05-05 15:41:57 följande:
    Å tack söta ni, jag är så glad över att slippa ekhyllorna.Skålar och muggar är från Danmark, korgen från Coop. Truffles, vi stötte på lite problem längs vägen och blev tvungna att ta vardagsrummet samtidigt. Och det tar ju så lång tid, vill ju piffa lite ändå.Ibland tror jag att vissa människor har svårt att se hur helheten blir. Min man är för det mesta ganska skeptisk till det jag släpar hem från loppisar. Men sen när penseln har gjort sitt och man placerat ut det på rätt ställe så brukar han erkänna att det ju blev toppen. Ibland får han det till och med till att det skulle ha varit hans idéVita soffor är grymt bra tycker jag, alla fläckar går ju bort!
    Aha, då förstår jag. Blev lite större renovering än vad ni tänkt. Vilken tur att mannen din är snickare med "mani" då kanske.

Precis, alla säger ju att det fungerar så bra med vita soffor. Tror att maken kanske är rädd för att inte våga sitta i sofforna då han kommer utifrån trädgården/garaget och mina försök med att man kan ha plädar i sofforna viftar han bort med att sofforna då inte kommer att synas iallafall. Och visserligen har han ju rätt i att allting inte tvättas i brådaste rappet hemma i dag, MEN idag har vi ju en tvättstuga som vi delar på med 53 andra lägenheter och 31 tvättider per vecka. Hoppas verkligen att vissa saker kommer att tvättas undan fortare med egen maskin/tumlare.

Kan man förresten tumla soffklädslarna, kanske inte helt torra men något iallafall?
Svar på tråden Vita tråden del 8