• PD77

Vita tråden del 8

Men gud! VEM här inne har Spets och snor-bloggen. Vilket hem! Så vackert!

• PD77

LoM: Idag har jag fått moderskapsförpackningen!!!! Har köpt sängklädsel till lådan (i Januari redan Haha)
    För er som inte vet, så i Finland ger staten (eller vad man ska säga) ett startpaket till alla som ska bli föräldrar. Man får MASSOR av kläder och saker. Jag ska lägga in en bild i galleriet på FL så får ni se. Så lyxigt! Och lådan som sakerna kommer i kan man använda som säng de första månaderna, då bebisen vill ha det lite trängre. De började med det under kriget, då folk var så fattiga och sen har det hängt kvar: Jag är SUPERIMPONERAD!!!

• PD77

Tjock kulan skrev 2008-05-02 21:16:18 följande:

Knytis: Åh vad kul, visst är det härligt när man fått tag på något fint som man verkligen vill ha Pd77: Har läst en artikel om det i vi , verkar himla smart o gentilt från statens sida
    Ja, det är ju jättebra som en liten startlåda, lite prover på allt möjligt.

LoM: Synd att du missade den. Men ni hade nog en massa fina saker ändå.

Jag har lagt in lite bilder på den nu.
  • PD77
    LinaoMatilda skrev 2008-05-02 21:25:15 följande:
    PD77: Såg ut att vara riktigt fina kläder.
    Ja, riktigt fina. Man tror ju att det ska vara skit, eftersom det är gratis. Men inte, jättefina grejer.

Nä, jag måste kika runt i lite bloggar nu och kolla tråden och kolla vad ni har pysslat med. Har inte varit så mycket på nätet de senaste dagarna.
  • PD77
    knyttis skrev 2008-05-02 21:27:53 följande:
    PD77- Vad roligt med moderskapsförpackningen, den har ju verkligen rykte om sig att vara toppen! Massa nyttigt av bra kvalite. Kommer som LoM också från Finland men jag är bosatt i Sverige skulle mer än gärna få lådan ja med! Fina bilder från ert hem, lät härligt med överraskningsbröllop - så romantiskt!
    Aha, en till som har bytt land.
    Tack! Kikade in hos dig nu, ser också jättefint ut!
    Och ja, bröllopet var riktigt romantiskt. Litet men väldigt känslomässigt.
  • PD77

livet från ljusa sidan skrev 2008-05-02 22:18:39 följande:

PD77: åhh jag blev nästan lite tårögd när jag läste din pres... vilken underbar dag och vilken underbar ceremoni ni verkar ha haft och vilken lång väg till att få liten Skönt att ni nästan är i mål nu!
    Ja, snart är vi äntligen i mål. Men innan den lille kommer ut så njuter jag varenda sekund av graviditeten.
    Bröllopet var verkligen lyckat. Ingen hade misstänkt något lurt. Och knyttis, ja, vi var väääldigt pirriga. En kompis videofilmade gästerna när de satt och väntade och när de började misstänka att vi skulle gifta oss (våra kompisar satte upp de sista dekorationerna som tydligt var bröllopsdekorationer, medan vi klädde om). Och gu, va kul det är att höra vad de säger. "De ska gifta sig" "Nähä" "Jo, men titta, de SKA det" osv. Sen började gitarrmuskien. Kompisarna spelade och sjöng "I will stay by your side" med Hurriganes. Och så kom maken först och då började alla utrop och alla började gråta. Sen kom jag med min bror (min pappa är död, så jag ville att min bror skulle lämna över mig, lite amerikanskt kanske, men så ville jag ha det. ) Sen ceremoni och sen party party!! Så uuuunderbart!
  • PD77

Knyttis: Blev så nyfiekn på matsalsbordet ni beställt så jag var in i Lasseslitens blogg och kikade. Verkligen snygg grupp. Jag älskar de stolarna. Kanonfint! Jag antar att du kommer att gå och vänta och vänta på att det levereras. Så ni har köpt hus? Gu, va härligt! När flyttar ni in? Ursäkta att jag inte har superkoll, är så många här inne.

• PD77

Knyttis: Så ni ska också ha bebeis!!!! Åh, va härligt! Vilken fin klänning du har på bilden. Din blogg är underbart fin, jag ska genast lägga den i mina favoritlänkar. Så ni får nycklarna 2:a Juni, men det är ju jättesnart, gu va spännande. Ska bli kul att följa bloggen när ni börjar inreda.
    Jag mår toppen (ta i trä) , men börjar känna mig lite tyngre nu, är i vecka 26 och har BF 10 Augusti, men har ganska stor mage redan. Men visst är de härligt att bära runt på sin lill*. Man undrar ju liksom vem det är därinne? En helt ny liten person.

• PD77
    knyttis skrev 2008-05-03 08:24:47 följande:
    Å vad roligt då kan vi följas åt, har BF 5 sept! De börjar kännas snart men ändo inte. Hela sommaren emellan. Vad skönt att du mår bra, då blir upplevelsen helt annorlunda. Jag tycker de supermysigt att vänta barn, längtar så att få en lekkompis till sonen och en liten till att ösa kärlek över. William är två år nu och klappar mig på magen och säger bebi Söt! På mig syns det, men inte så mkt. Är rätt lång så de finns rum för den.
    Aha, jag är kort, så min får lite mer "compact living". Åh, heter din son William, det vill jag att vår pojke (97 % säkert att det är pojke sa BM) ska heta. Men det vill inte mannen... än. Haha! Jag ska försöka övertala in i det sista.

Ha en trevlig morgon, nu ska jag ut och sola.
Svar på tråden Vita tråden del 8