• musli

Vita tråden del 8

malins79 skrev 2008-04-29 11:31:46 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60090385Är det någon här som har denna strykbräda? Är ni nöjda eller är det bättre/lättare att stryka med en vanlig strykbräda?
    Japp, jag har en sån och jag ÄLSKAR den! Såååå skönt att bara kunna dra ut och vika ut den när man behöver stryka! Har ju faktum-skåp i hela tvättstugan så den var perfekt dit!
  • musli

Jaha... Så nu försvinner den här tråden då alltså? Eftersom ni försvinner in i slutet forum? Trodde ni bara skulle ha träff-delen i slutet forum men det låter som om ni ska ha allt, inredning, trädgård, ja rubbet, i slutet forum?
    Trist....

Ska strax åka och hämta dottern på dagis och åka och kika om de har golvlister och taklister på lokala byggisen som är tillräckligt breda... Frågan är, ska man måla de vita med lackfärg eller den linoljefärg jag haft på väggarna, den är lite mer crème-vit???

• musli
    Anjo2 skrev 2008-05-12 11:45:19 följande:
    Så nu ligger det bilder ute på sovrummet som jag behöver lite tips oc råd om....upptäckte precis att jag har glömt ta kort på den väggen som är svårast.....den som är till vänster om sängen om man står vid fotänden och tittar på sängen....den är helt tom....bara en stor tom vägg....problemet är att vi kan inte lägga så mycket pengar och arbete just nu för vi har precis flyttat och har några andra rum att totalrenovera först, men lite fix kan jag ju göra tänkte jag...Kaktus76; jag såg din hylla och spegel i sovrummet...de var kanonfina!!! Var har du fått tag i dem?
    Så här har jag det i sovrummet!

Rummet ska så småningom flyttas en bit och renoveras så vi får större rum.
  • musli
    Anjo2 skrev 2008-05-12 14:01:12 följande:
    Musli;Va fint det var!!!...det var nog nåt i den stilen jag hade tänkt mej...men mitt största problem återstår... Den helt tomma väggen.....det är en vägg på cirka tre meter som är helt tom.....Kaktus76; Ja jag får nog börjak kika lite på loppisar och sånt....är lite dålig på det...
    Menar du den där byrån står? En stor spegel fast du hänger den inte på längden utan på tvären kanske? Förstorar ju rummet lite också. Sen bredvid där altandörren är till vänster så hänger du en mysig tavla. Ett härligt överkast och en filt och lite kuddar och du är nästan i paradiset ju!!!
  • musli
    M HOW skrev 2008-05-12 15:49:12 följande:
    nytt i min blogg..www.minlillavitavra.blogg.se
    Varifrån har du och din mamma beställt blommorna???? Vad smidigt att få det på posten när man som jag bor i skogen!!!!
  • musli

Memoria, allt du såg på bilderna följde med huset när maken övertog det! Det som finns kvar är gamla skrivbord (ska målas), den gamla sekretären (ska absolut inte målas), jämtskåpet (ska absolut inte målas) och köksbordet och lite småprylar...
    Ska försöka få tid och ork till att lägga in nästa blogg-inlägg i veckan, har bara sån j*drans värk just nu och ska dessutom ha barn-kalas på söndag!

Kajsa, om du ser det här, KRAAAAAM! Jag förstår dig så väl!!!

• musli
    pofsan skrev 2008-05-14 07:23:36 följande:
    Om någon funderar på hus kan ni ta en titt på detta:www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/174595Lite väl gulligt för min smak men väldigt vackra bilder.Behöver jag skriva att det inte är mitt hus...
    Hon har visat sitt hus i en tidning vet jag! Minns inte vilken dock men nån av inredningstidningarna var det.... Fint och sött, hade varit mysigt som fritidshus!!!!!!!!!!
    Lite dyrt fritidshus bara!
  • musli
    musli skrev 2008-05-14 09:35:40 följande:
    Hon har visat sitt hus i en tidning vet jag! Minns inte vilken dock men nån av inredningstidningarna var det.... Fint och sött, hade varit mysigt som fritidshus!!!!!!!!!!Lite dyrt fritidshus bara!
    drömhem & trädgård var det jag sett huset i!!!!!
  • musli

Tack för tipset om rabatt på la redoute!
    Har nu beställt 4 små gardinstänger till (såna man har inne i fönstret och hänger typ solskydd eller smala hissgardiner på, såna de hade förr som oftast satt 2/3 upp i fönstret med en lång, tunn gardin), en klänning och en tunika till mig själv och ett par capri-byxor till Hanna.

• musli
    lasseliten skrev 2008-05-16 14:59:08 följande:
    Musli - vad roligt att du hittade saker på LaRedoute du med Funderade också på de där gardinstängerna. Men kände att jag tröstshoppat tillräckligt för den här sjukomsomgången. Vore superkul att se bilder på stängerna när de är på plats! Jag hade tänkt att använda dem (+ gardin, så klart) som insynsskydd.
    Jag har redan ett gäng sådana gardinstänger som vi ska ha i vardagsrummet som typ solskydd när solen börjar glida ner bortom skogen så man kan se tv:n! Men det är ganska långt kvar till uppsättning... Först ska fönstren renoveras i sommar. I augusti kanske jag får upp dem. Nu har jag dessutom fått jobb 20 timmar i veckan på ICA (de ringde idag om ett vikariat) så nu får jag se hur mycket jag hinner jobba på vardagsrummet. Mycket kvar att göra....
  • musli
    malins79 skrev 2008-05-17 06:18:39 följande:
    Tvättstugan blir supermysig. Ska skaffa någon fin tvättkorg, nån krok att kunna hänga en handduk på och nån fin disktrasa. Vi har nytt tvrum snart också. Där har vi liggande vitmålad råspont. Blir jättebra. Vi monterade ihop vår Ektorp igår och Jennylundfotöljen. VI har både svart och vitklädsel till soffan, maken fick välja och det blev den svarta men jag kommer byta en dag när han är borta. Fotöljen har svartvitrutig klädsel.Vår kamera är sönder, men jag ska försöka fota med mobilen, så att ni ska få se.Vi ska köpa en ny platt Tv också när skattepengarna kommer. Jag vill nog ha tvn på en möbel heller än att ha den på väggen. Jag gillar denna från Ikea www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80116600 
    Den tv-bänken har jag, den är jättefin! Fast våran tv ska hänga på väggen ovanför bänken, är less på barn-fingrar på skärmen!!!
    Anton2005 skrev 2008-05-17 08:38:46 följande:
    God morgon!Här är det jätte trist väder idag, bara massa regn. Sambon ska jobba och jag måste nog hitta på något roligt med Anton så han blir av med lite energi för just nu låter det som han håller på att riva hela huset här hemma. Blir väl att ta på regnkläderna och gå ut en stund :)Tänkt om Anton varit en Amanda sa sambon i morse, då hade han suttit och kammat håret på en dock ist för att kört motorcykel skrikandes genom hela bottenvåningen he he.
    Var inte så säker på det! Vi har en Hanna ju och här kammas det då inget hår på dockan på morgonen!!!

Idag ska det bakas! Barn-kalas imorgon!
  • musli

Number One, Små ting, är det den butiken som ligger mellan Harplinge och Steninge precis utmed kustvägen???

Svar på tråden Vita tråden del 8