• Myriz

Vita tråden del 8

Nämen i vanliga fall så har jag fullt upp med att hinna med att läsa vad ni pysslar med och läsa era bloggar. När man läst en sida är det bara att uppdatera igen men inte idag... är det pop-rean som lockat ut er från era vita hem månntro?

Vi flyttar till radhus i slutet av september så nu jagar jag inspiration för fullt och det får man verkligen hos er! Jag håller på fixar till en blogg nu, tänkte jag skulle länka era sen om det är ok?

Nu ska jag ut med lillen lite. Ha en bra dag!

Tänkte att det var dags att presentera sig.
    Veronica heter jag. *räcker fram handen*

• Myriz
    JeaJea skrev 2008-06-12 12:06:48 följande:
    Hej Veronica! den där rean gör att man hinner ikapp, ska bli kul att se om de har shoppat något fint sen.Igår målade jag vårt sista furumonster, trappan är nu vit, åh så befriande. Har bara grundat men ikväll ska den bli klar. Längtar hem.

Vi ska börja med att renovera. Först riva ut köket och in med nytt och sen är det resten nere *skrattar* Bla måla furutrappen! Jag ser gärna bilder... vi har inte bestämt än hur vi ska göra. Nu är det furu med nån plastmatta på stegen och på plasten ligger det nån rosa/röd heltäckningsmatta *kräkas* Vill ha den vit såklart...

Jag

• Myriz

Ops... råkade skicka...

Skulle skriva:

Jag har planer på att måla en massa saker (bokhylla, säng, skrivbord, skohylla osv osv) så tänkte ta hjälp av er sen eftersom jag inte har en aning om vilka färger man ska ha. Det finns en himla massa olika vita färger med ju *snurrig* Tur att ni proffs finns här!

• Myriz
    MiaMariah skrev 2008-06-12 16:06:39 följande:
    Tack snälla ni! Bilen blir förmodligen skrotad men det blir bilverkstan som får bedöma om den kan räddas eller inte. Som tur var körde bilen på precis bakom mig och inte på mig.
    Tur i oturen att det inte blev en "direkt" träff!
    Stackars dig! *tycker verkligen synd om*
    Jag har blivit livrädd för bilolyckor sen vi fick barn, innan dess tänkte jag knappt på det. Förstår ni hur jag menar? Nu för tiden ryser jag verkligen och lider med alla stackare som drabbas. *bäddar ner Mia med en supermysig filt och erbjuder ett fat med goda praliner och en ny inredningstidning*
  • Myriz
    Videli skrev 2008-06-12 21:42:25 följande:
    GodkvällHär hemma är det kaos just nu. Igår skar min man av sig nästan hela handen, då han slant med sågklingan och skar upp hela handryggen... Usch vad man får sig en tankeställare när något sånt händer. Vi har i alla fall besiktat huset ikväll, utan några anmärkningar. Besiktningsmannen sa att det var ett kanonhus vi köpt, så det känns jätteskönt mitt i allt elände...Men liten fråga i mitt ego inlägg. Vad heter sidan som säljer IKEA´s gamla 1800-tals serie?
    Nämen hua, stackars din man. Du får pyssla om honom lite extra!

Vad skönt att besiktningen gick bra! Då är det bara att vänta tills vi får flytta då!
  • Myriz

Nämen så kan dom inte behandla er! Vad dåligt av dom, jag håller med personalen på akuten: Anmäl  *stöttar*

• Myriz
    Videli skrev 2008-06-18 14:38:12 följande:
    Jaaa hon säljer ut allt hon har allt i New Port stil...
    Ahhh var det samma som hade kuddarna, plädarna och det där med?
    *ska nog kika lite mer noga*
  • Myriz

Nämen ser att ni pratar om Ylva skarp...
    Jag har jobbat med en tjej som heter Helena Skarp som har ett hem/ hemsida ni säkert gillar. (underbart!) I alla fall, jag minns för många år sen så hade hon brädor och lite annat som det var skrivit på sådär... helena heter skarp i efternamn. Kommer från gävle. Vet att det var nån hon kände som gjorde dom men minns inte hennes namn. Jag blev toooookkär i en adventljusstake hon hade... *suktar efter den än*

Länk till helena kommer här:
    http://uthuset.com/

Kanske ni har redan iofs...

• Myriz
    mimmamum skrev 2008-06-23 19:11:49 följande:
    Myriz, jag har besökt Helena flera gånger! Underbart hem och butik! Ylva och helena är svägerskor!
    Vad skoj! Jag skäms, har inte hälsat på henne än. Vi slutade jobba samtidigt, jag flyttade till stockholm och hon gick på mammaledighet och det var då hon öppnade. Men har planer på att titta in i sommar när man åker förbi :)

Svägerskor ja!! Det visste jag ju egentligen!

Tack för svar (fast jag inte ens formulerade min fråga hehe)!
  • Myriz

Hej på er! Jag läser som ni vet här så mycket jag hinner med (det här bara måste vara den tråd det skrivs mest i va?! men nu tänkte jag att jag skulle fråga er proffs lite. Jag vet att mina frågor kommer vara supernördiga och töntiga för er *skrattar lite* Men ändå...

Vi ska ju flytta till radhus i september och ska börja med att renovera och ha oss (sjukt-massa-mycket-på-kort-tid) men i mina tankar är det ju inredning som snurrar mest. Så jag tänkte jag skulle börja måla lite ha mig redan nu. I helgen som var tog jag hem en fotölj som är byggd av en snickare till min pappa när han var liten. Jättesliten. Men tänkte jag skulle måla armstöden och benen vita och byta ut tyget. Armstöden känns lackade och jag vet inte vad det är för trä. Jag får ta bild och visa er om nån vill hjälpa mig... Jag tror den kan bli superfin. Gärna tips på tyg med... *går och knäpper kort direkt*

Sen var vi på IKEA igår och tydligen ska MINNEN barnbord och stolar utgå så jag köpte dom med.

Jag tänkte även jag skulle måla en röd (brio gissar jag, inte hämtat upp från källaren än) lära-gå-vagn till vit och kanske skriva sonens namn på.

Vad behöver jag? Vilka färger behöver jag? Vad ska jag tänka på?
    Känner mig som en riktig noobie

Ledsen för långt inlägg...

Svar på tråden Vita tråden del 8