• ugglan

Vita tråden del 8

Hej hej.. Jag tänkte bara presentera mig lite.. Är rätt ofta inne här i tråden och i era bloggar å tankar inspiration.. Drömmer om att skapa ett vitt, ljust, fräsht, ombonat, stilrent, hemtrevligt, praktiskt, välkomnande och helt fantastiskt hem med den perfekta mixen av gammalt och modernt.
    Kommer nog finnas kvar på dröm och planerarstadiet ett bra tag till. Ett stort steg i rätt riktning är iallafall nyss taget.. vi har köpt hus och flyttar in om en månad. Tjohoo!
    Det enda man kan klaga på är att ekonomin samt tidsbrist kommer att dra ner tempot väldans mycket innan drömhemmet står klart.

Ska iallafall ge mig iväg å köpa vit möbelfärg å slippapper imorrn. Våra gamla ikeastolar ska få bli nya innan vi flyttar in...

• ugglan

Åhh, grattis till lilla Ellen, Numberone! Hoppas och tror såklart som alla andra att det ska gå bra för lilla tösen nu efter att ha fått en tuff start
    Blir sådär löjligt gråtmild så fort jag hör talas om nån som just fått bebis, även om det är nån jag inte ens känner. Det är ju så magiskt den där första tiden med en liten. Såg förresten att det vankas fler bebbar här i tråden... Mysigt!

Pratade just med min far och bad honom hålla utkik när han jobbar efter gamla möbler med fix-potential som folk inte vill ha kvar. Han har flyttfirma och slänger saker dagligen. Troligen har massor med fina grejer gått den vägen.. Folk är stressade och hinner inte ta till vara på saker å ting.

Jag går här och drömmer om hur huset ska inredas... Vad tror ni om att ha schackrutigt golv i hallen (endast första delen just innanför ytterdörren) och vidare in i köket? Har inte bestämt ännu om det blir plastmatta eller klinkers.. F.ö i hallen blir det vitmålad bröstpanel med nån ljus tapet ovanför. Spegel och tavlor med silver-ramar samt några vita möbler, tex sko-skåp samt sekretär.. Längre in i hallen är det parkettgolv och en ful furutrapp som ska bli vit så småningom...
    Shit längtar ihjäl mig efter att flytta nu. Har börjat hata vår lägenhet mer å mer å förstår inte hur jag har kunnat trivas så bra här innan Helt opersonlig ju, hihi

Glad midsommar alla!!

• ugglan

Hej alla ni med såå vackra hem.. Hänger här å suktar dagligen å längtar tills vi får flytta in i vårt hus. Får massor med tips å inspiration här i tråden bara av att läsa om alla era fixar-projekt...

Undrar om nån har lust att komma med en åsikt om en matgrupp jag funderar på att köpa.. (väldigt billigt på blocket å finns bara ett stenkast härifrån) Jag gillar att bordet är stort och att det dessutom finns två iläggsskivor så man kan duka för 12 pers. Kanske sågar av knopparna på stolarna.. Vet inte om det kommer se "rätt" ut eller om det är för pråligt liksom, är egentligen tveksam till svarvade ben å så men gillar det ändå på nåt sätt... Bild finns i galleriet under "hemma" Har förresten tänkt att ha lite klassiskt gammaldags "finrums-stuk" i matrummet så det är väl inte helt dumt att det är lite pråligt liksom.. Hi hi svammel svammel

• ugglan

Nica83: Jag gillar också den sängen från Ellos å funderar på att beställa den eftersom det är just 180 cm vi vill ha. Är dock lite skeptiskt till att beställa möbler därifrån.. kan man lita på att kvaliten håller måttet tro? Det enda tips jag har att komma med annars är att du finkammar blocket dagligen.. Om du är beredd att ta till slip-papper å pensel också finns det ett betydligt större utbud...

Inox: Verkligen suupesnygg trapp!

I övermorrn får vi nycklarna till huset.. gissa om man e lite sugen på att börja fixa nu?..

Har sett att IKEAs matbord Norden nu finns även i vitt så vi ska nog åka å införskaffa ett sådant. Stort, enkelt å fint! Ska även ta å sätta igång med att måla våra matstolar vita å klä om sitsarna inom kort.

• ugglan

Go kväll! Jag är en sån som bara smyger omkring här å i era bloggar för att insupa inspiration.. Ett å annat litet inlägg har jag väl gjort iofs och då innehåller det oftast nån rätt dum fråga, hi hi..
    Vi kommer att börja flytta in i vårt hus imorrn å nu snurrar det rätt rejält i inredningshjärnan här kan jag säga.. Behöver några smakråd.
    För det första kommer vi använda det nuvarande vardagsrummet som sovrum. Det ligger innanför matrummet och det är en väldigt bred dörröppning mellan rummen. Till en början kommer jag hänga upp draperier där för att så småningom försöka få tag på nån fin dubbeldörr med glasrutor dit. Hur som helst kommer sängens fotända synas rätt mycket från matrummet å gå ut framför dörröppningen en bit in rummet liksom, e ni me? Hur som helst funderar jag på vad som blir snyggast då, antingen en säng med fotgavel så bäddningen hålls bra på plats å sängen får ett skarpt "avslut" eller hur man ska säga. Eller en säng utan fotgavel (funderar på en Wilma från mio) och med sängkappa istället?

Sen undrar jag också om det är ok att lägga in era bloggadresser som favoriter i min nystartade blogg?

• ugglan

Videli: Tack för blocket-tipset om Wilmasängen! Ska ringa på den imorrn!

Bea: Wow va många kreativa tips om linnedukarna En sån lista hade tagit en hel kväll för mig att få ihop.

Nu är det dags att nanna kudde! Eller snarare ligga å fundera över möblering osv...

• ugglan

Go kväll i tråden! Tack för alla välkomnanden! Å råden om sängkappa istället för fotgavel, jag håller med om att det alternativet nog blir bäst.

Bea: Va kul att få beställningar, måste vara drömmen att kunna tjäna pengar på nåt man verkligen brinner för. Förstår dock också din prestationsångest-känsla. Måste vara svårt att avgöra vad man ska ta betalt också kan jag tänka mig.

Idag har vi fått nycklarna till huset. Vi har längtat så länge efter detta å nu blev det nästan lite antiklimax av det... Ett tomt hus med trista slitna 80-talstapeter och golv är inte så där toppmysigt och det finns inget där ännu som får oss att fatta att det är vårt och att vi faktiskt ska bo där. Vi var där hela familjen å ställde dit några krukväxter å blommor så det inte ska se helt tomt ut. Jag gick runt å försökte verkligen "känna in" vårt nya hem men det var inte så lätt med en treåring som tjatatde med alltmer hysterisk röst om att få gå ut å spola med trädgårdsslangen... å dessutom bära runt på övertrött bebis som såklart också passade på att baja hela blöjan full just när vi var där.
    Hoppas det känns lite mer "wow-jippiii" imorrn... ska ta lite bilder då också å lägga in i bloggen.

JohannaJ: Hej, känner igen dig med från gamla täljetråden. Våra småttingar lär väl vara rätt jämngamla va? Japp vi har köpt hus precis, å ni me väl?

Svar på tråden Vita tråden del 8