Inlägg från: Lisa1981 |Visa alla inlägg
  • Lisa1981

Vita tråden del 8

Slänger in en fråga. Sylt, underbara kuddar. Vart har du fått tag i vadden nånstans, jag har letat och letat??

• Lisa1981

Godmorgon tejer
    Tack för hjälpen igår sylt, jag beställde slutligen från sos. Orkar inte springa runt och leta i affärer.

En fråga till er som köpt rice muggar. Vet ni om det finns någon webbshop som säljer de styckvis så man kan välja färg??
    Jag fick tag i en shop men de sålde bara 6 pack. Det får väl gå om man inte hitta någon annan.

Fina muggar Juliah med trycket på.

• Lisa1981

Tack sylt, du är räddaren i nöden

• Lisa1981

Godkväll i tråden

Jag är på jakt efter två stora krukor som jag skall ha ute på framsidan. En affär där jag bor har de men de har bara en kvar. Tänkte kolla ifall någon här vet någon internetshop som säljer utekrukor. De som jag vill ha är runda zink krukor, lite högre. Sedan är hela krukorna veckade och så är de tjockare på mitten. Alltså klite smalare upptill och nertill.

Dålig på att förklara men jag tänkte att jag kan ju ändå försöka
    De liknar dessa men mycket billigare och så är det lite annan form iom att de andra är lite tjockare på mitten.

www.himmelhav.dk/shop/udendoers-potte-provance-973p.html

Någon som vet??

• Lisa1981

Numberone, jag har köpt matt spraylack en gång och sprutat mina utelyktor med för att de inte skulle rosta lika mycket. Jag köpte på flügger.

• Lisa1981

mimmi, du har bra smak du jag ska nog åka till affären imorgon och fråga vart de krukorna kommer ifrån och sedan leta upp en annan återförsäljare för att se om man kan få tag i de. Jag håller dig uppdaterad VILL HA

• Lisa1981

Lasseliten, tack för tipset om vita rummet,jag va ju där och köpte mina matsalsmöbler men jag har en bra bit dit ca 25 mil tror jag. Men de har väldigt mycket fin i den butiken annars

• Lisa1981

Sylt dina utemöbler och kuddarna är verklien jättefina.
    Måspte bara fråga, jag har varit ¨på jakt efter sådär slitna och smutsiga lerkrukor ett tag. Har du gjort dom "gamla" själv eller ha du köpt dom så??

Såg i någon webbshop men kommer inte ihåg vart

• Lisa1981

Sylt, ja d¨å vet jag hur jag skall göra för att få dom "gamla". Det är ju så smidigt att köpa färdigt
    Nu när vi ändå är inne på vagnar skulle jag vilja veta vilken som är din favoritsittvagn??

JAg är än sålänge bara inne på min 3:e vagn. (har ett barn som är 21 mån). Jag är dock sugen på en ny.

• Lisa1981

Peak, vad jag såg gjorde LEila en glass med vit choklad men hon kanske gjorde den du länkade till ovan också?? Hittar dock inte receptet på nätet nu..

• Lisa1981

Godmorgon

Idag blir det till att jobba, börjar kl 14. Ska försöka mig på att sy lite innan dess.

Tack för receptet på jordgubbscheesecaken ....långt ord
    En fundering bara, det står att jag ska vispa hälften av sockret med äggen. Vart försvinner andra hälften strösocker någon stans???

Videli, härligt med semester även om ni inte gillar formen av resa!! Kreta är ett av mina favvoresmål. JAg har dock aldrig varit där ni var. Jag gillar Grekland över lag. Fin natur och god mat. Vänliga är dom också. I sommar skall vi åka till Torremolinos i Spanien, någon som varit där??

Fin soffa du fick tag i. Har kollat en del på Englessons soffor men jag har inte riktigt börjat spara till dom än

Vad ska ni andra hitta på idag??

• Lisa1981

Godmorgon

Idag blir det till att jobba, börjar kl 14. Ska försöka mig på att sy lite innan dess.

Tack för receptet på jordgubbscheesecaken ....långt ord
    En fundering bara, det står att jag ska vispa hälften av sockret med äggen. Vart försvinner andra hälften strösocker någon stans???

Videli, härligt med semester även om ni inte gillar formen av resa!! Kreta är ett av mina favvoresmål. JAg har dock aldrig varit där ni var. Jag gillar Grekland över lag. Fin natur och god mat. Vänliga är dom också. I sommar skall vi åka till Torremolinos i Spanien, någon som varit där??

Fin soffa du fick tag i. Har kollat en del på Englessons soffor men jag har inte riktigt börjat spara till dom än

Vad ska ni andra hitta på idag??

• Lisa1981

Trollens mamma, tack för receptet och för förtydligandet. Det är bra med kakor man kan baka dagen innan utan att de blir torra och tråkiga

Videli, ja det är den staden som ligger en liten bit från Malaga. Mina svärisar som vi ska åka med har varit där ett antal ggr tidigare och dom tycker det är jättebra. Det kommer vi nog också att tycka. Bara komma hemifrån och se solen och vila lite är ju inte fel Resan är förresten redan toppen utan att vi har kommit dit, den kostade bara 5500:- för hela familjen i 10 dagar då lägenheten redan står där och inte kostar oss ett dugg. Det kan inte bli bättre

Fru Puffen, vilken rolig dag med papper och pengar Det är jag som sköter det i ¨våran familj så jag gör det en gång i månaden. Sorterar i pärmar och betalar och så..trist, men det är ganska gott när man känner att man har koll på läget. Min sambo har verklige noll koll. Jag frågade honom igår om vi skulle höja upp sonens sparande som vi gör varje månad. Hans svar va
    - Jaså sparar vi till honom, hur mycket då???? Den mannen har koll

Förrsten, jag ska försöka mig på att sy såna fina dynor som Sylt hade sytt. Blev så inspirerad.

• Lisa1981

PD77, jag hade en vanlig avent. Det gick super.

• Lisa1981

Milda maränger, hur fick du dina kaor så fina. Mina blev helt platta och därmed också brända i kanterna. Jag tycker inte de blev alls bra. Gjorde jag nåt fel tro??

Förlåt att jag bara lägger in ett inlägg såhär men jag är påväg till jobbet. Snart är det semester och då ska jag hänga med mer

Svar på tråden Vita tråden del 8