Inlägg från: beep beep |Visa alla inlägg
  • beep beep

Vita tråden del 8

Tänkte kolla vad ni använder för färg när ni målar..har innan kört med halvblank men tycker ändå den blir för matt. Och svår att rengöra från kladdiga fingrar.......Någon som testat blank vit färg?!

• beep beep
    13 år emellan skrev 2008-06-25 11:01:07 följande:
    beep beep skrev 2008-06-25 10:39:07 följande: Jag har kört med helblank färg på mitt skåp. Om du går in i min blogg och kollar under "Bilen" så ser du det i bakgrunden...Kanske inte jättetydligt, men ändå. Jag tycker om att blanda matt och blankt, det ger ett personligare intryck...(Och det var en högst personlig åsikt)livetrunt35.blogspot.com/Bea, Juliah, Randi (rosor & tistlar), Hjalle och Minna (blomsterverstad) har ngt att hämta hos mig!
    då ska jag nog testa de...När jag pratade med de i färgbutiken tyckte de absolut att jag inte skulle ta blank utan köra halv blank... Men vad vet de om ett hus i vitt med massor av kladdiga fingrar
  • beep beep
    mimmi006 skrev 2008-06-25 10:54:51 följande:
    Nej, men den borde vara lättare att torka! Jag kan tänka mig att det går lättare om man tar klarlack på också och då kan du ju välja glans. Hör med en bra färghandlare!beep beep skrev 2008-06-25 10:39:07 följande:
    klarlack på... har du testat de? De skulle man ju kunna göra på de man målat...Så man slapp måla om...
  • beep beep

Igår var de shopping!  Ett nytt vitt överkast och sen massor av olika vita tyger som de ska sys hjärtan av.

- Vad tror ni om att sätta massor av hjärtan på tråd över spjälsängen som en storts mobil?!

Var även en sväng på Lilla Huset i kna. Och fick med mig ett lavedelhjärta till vårt linneskåp.

IMG_0123.JPG

~~Bebis september 2008~~ www.sottsomsocker.blogspot.com
  • beep beep
    Anton2005 skrev 2008-06-27 06:56:53 följande:
    mimmamum- Nu blev jag nervös att mitt blocketfynd som jag ringde och paxade igår ska vara borta. Usch va trist för dig med lönen, och superirriterande när man inte vetat om det sen innan att det fungerar så. Tyvärr har jag ingen aning hur det brukar vara.
    God morgon,
    Såg ditt fynd igår! Verkligen fina. Skulle du måla dem vita? kommer nog bli supersnyggt!
    mimmamum skrev 2008-06-27 06:52:34 följande:
    Godmorgon alla pigga!Måste bara berätta! Igår missade jag ett blocketfynd pga blocketgamar! Det visade sig vara min bästa vän som var kvinnan som ringt före mig! MEN hon fick inte heller fynden för när hon ringde tillbaka hade mannen redan sålt möblerna trots löftet till min kompis! Dålig stil!!Ni som är lärare! Jag fick en smärre chock igår när jag fick min lönespec. Jag får 0 kronor i sommar trots att jag nu är i tjänst efter föräldraledighet! Jag har fått svaret att man får gå i tjänst tre gånger på ett år och alltså få lön vilket jag gjort. Har varit i tjänst två gånger i år men fick nu svaret att jag redan förbrukat mina tre perioder förra året! Någon som är insatt? Jag får leva på luft i sommar!
    Nä, får de verkligen göra så?! Jobbigt när de är sommar då pengarna verkligen rullar som mest.
     Hoppas de löser sig på något sätt!

Tråkigt när försäljare gör så fast de lovat...Dålig stil!
  • beep beep
    Anton2005 skrev 2008-06-27 07:18:18 följande:
    mimmamum-dessa är det som sambon ska hämta hem idag www.blocket.se/vi/16915502.htm malins-ja annars blir jag sur om han sålt dem beep beep- har inte bestämt om de ska bli vita än. Lutar nog åt att jag behåller dem som de är och syr vita dynor till och kanske köper ett par små gant kuddar och sätter i. Har precis sprayat färdigt ett par stota rottingfotöljer till hallen på övervåningen som jag hoppas kunna visa bilder på snart
    Ååå väntar med spänning! Låter jätte fint och ibland är de sköntmed lite natur inslag i allt de vita! Plus at man kankse inte är så sugen på att målarotting direkt igen
    Beatrize74 skrev 2008-06-27 08:07:46 följande:
    Sött hjärta! Det kan bli jättefint med olika hjärtan på tråd ju.
    Jag hoppas de.....tycker dock inget jag stoppar dem med blir bra. vad har ni som gjort hjärtan innan använt er av?
  • beep beep
    Ååå väntar med spänning! Låter jätte fint och ibland är de sköntmed lite natur inslag i allt de vita! Plus at man kankse inte är så sugen på att målarotting direkt igen

Synd att man ska se alla miljoner stav o skriv fel när man skickat iväg det....Suck!
Svar på tråden Vita tråden del 8