• MJO 81

Vita tråden del 8

Hejsan på er

Jag är "ny" på vita hem fronten, känner att jag äntligen hittat rätt i inredningsvärlden. Nu vill jag ha VITT, VITT, VITT med inslag av lantligt/romantiskt.

Problemet är nu att jag är så att säga "över-inspirerad" Fundersam. Har tittat runt på "era" bilder och i tidningar, webshopar m.m. och vet inte riktigt var jag ska börja... Har liksom tusen och en bilder i huvet men känner mig helt snurrig..

Jag har beställt och inhandlat diverse småsaker t.ex. handukshängare, tvålpumpar, ljustakar osv. från bl.a. mixin.se. Men jag måste få ihop stilen! Nu har ju jag bara lite grejer blandat med mina övriga möbler (mestadels IKEA).

Så jag tänkte att jag vänder mig till er proffs och frågar snällt efter tips, idéer och råd om hur jag kan komma igång och förvandla mitt hem ordentligt. Gärna småsaker som gör stor skillnad om ni förstår vad jag menar?
    Ska kanske tillägga att jag bor i en lägenhet (på 4 rum och kök med balkong.)

Tack på förhand
    Lycklig mamma till världens bästa Liam!
  • MJO 81

Tack MiaMariah

• MJO 81
    Hanna E skrev 2008-06-27 12:35:58 följande:
    MJO, får hålla med MiaMariah, det bästa är att ta ett rum i taget! När vi flyttade in i huset innan jul så köpte jag på mig en massa "plock", kuddfodral osv, utan att ha helhetsbilden klar för mig. Sedan när jag bott in mig i huset och bestämt mig för hur det skulle vara passade piffet inte in längre!

Tack

Ja, ett rum i taget får det bli då. Har köpt mest badrums/toalett grejor så det får bli det första! Ska börja leta efter en fin spegel att byta ut mot den tråkiga standardmodellen som sitter där nu. Det får bli projekt nr 1

• MJO 81
    tjenixen skrev 2008-06-27 13:45:41 följande:
    MJO81: Glömde ju säga välkommen hit, så otrevlig jag är.
    Tackar
Svar på tråden Vita tråden del 8