Vita tråden del 8
Hej! Ni som har god smak Vad kan man önska i doppresent? Någon möbel? Rolig sak? Minnesvärd sak? Länka gärna om ni kommer på nåot som hittas på nätet.
Tack på förhand!
Hej! Ni som har god smak Vad kan man önska i doppresent? Någon möbel? Rolig sak? Minnesvärd sak? Länka gärna om ni kommer på nåot som hittas på nätet.
Tack på förhand!
www.antikportalen.se/Halland/antikstallet.htm
Har sommarställe i Halland och vill bara tipsa om detta kanonställe!
Numberone: Har själv två junibarn!! Såg i din blogg att du också väntar ett Dom är speciella
Här kommer några fina ord (jag kom inte in på din sida)
"Junibarn"
av Alva Möllerström
Du föddes vid suset av björkar
i juni när sommaren log.
Där ute spelade vinden
en visa för blommor & skog.
Doften av vita konvaljer,
smög runt kring din vagga den natt
du junibarn föddes till världen
som fylldes av solsken & skratt.
Jag önskar din levnad fick vara
så ljus som en försommardag,
en vandring på mjuka stigar,
du junibarn - önskar jag
Hej vita experter!
Jag är sugen på lite vit "glaserad" keramik. Skålar, krukor, fat tillbringare etc. Någon som kan tipsa om var (på nätet) jag hittar pryttlar till ett acceptabelt pris?
En fråga till er "vita" experter, då jag själv har grotesk beslutsångest...
Om ni fick välja helt fritt mellan att flytta in i ett hus byggt 1909 och delvis renoverat (men skulle behövas en hel del ytterligare renovering för att bli som ni vill ha det, som myt kök, golv, badrum med mera, med mera). Läget är ganska "lågt bort från allt" så att säga.
ELLER
Bygga helt nytt och få det exakt exakt om ni vill ha det i "gammal stil" men huset ligger i ett bostadsområde eller iaf tillsammans med 4 andra hus. Detta alternativ blir vid första anblick rejält mycket dyrare.
Kan man få samma charm i ett nybyggt hus är väl egentligen min fråga till Er?
tac för synpunkt/åsikt
Vad väljer ni