Inlägg från: Sötnöt |Visa alla inlägg
  • Sötnöt

Vita tråden del 8

Hej! Ni som har god smak Vad kan man önska i doppresent? Någon möbel? Rolig sak? Minnesvärd sak? Länka gärna om ni kommer på nåot som hittas på nätet.
    Tack på förhand!

• Sötnöt
    numberone skrev 2008-05-26 19:58:52 följande:
    Är det inte vansinnigt dyrt där? Bor i byn jämte
    Åh...underbart *avundsjuk*
    Men man kan pruta ganska bra där! Prutade själv ner en superfin dubbeldörr som jag gjorde om till sänggavel. Ordinarie pris 1000, men fick den för 800. Helt OK.
    Det jag däremot har riktigt djup ånger för, är att jag förra sommaren såg en såndär vit jättefin dansk barn säng *glömt namnet*. För 1000:-. Men av någon konstig anledning blev jag helt plötsligt supersnål....och struntade i att köpa
    Skit också, mår dåligt bara jag tänker på det
  • Sötnöt

Numberone: Har själv två junibarn!! Såg i din blogg att du också väntar ett Dom är speciella
    Här kommer några fina ord (jag kom inte in på din sida)
    "Junibarn"
    av Alva Möllerström

Du föddes vid suset av björkar
    i juni när sommaren log.
    Där ute spelade vinden
    en visa för blommor & skog.
    Doften av vita konvaljer,
    smög runt kring din vagga den natt
    du junibarn föddes till världen
    som fylldes av solsken & skratt.
    Jag önskar din levnad fick vara
    så ljus som en försommardag,
    en vandring på mjuka stigar,
    du junibarn - önskar jag

• Sötnöt

Hej vita experter!
    Jag är sugen på lite vit "glaserad" keramik. Skålar, krukor, fat tillbringare etc. Någon som kan tipsa om var (på nätet) jag hittar pryttlar till ett acceptabelt pris?

• Sötnöt

En fråga till er "vita" experter, då jag själv har grotesk beslutsångest...
    Om ni fick välja helt fritt mellan att flytta in i ett hus byggt 1909 och delvis renoverat (men skulle behövas en hel del ytterligare renovering för att bli som ni vill ha det, som myt kök, golv, badrum med mera, med mera). Läget är ganska "lågt bort från allt" så att säga.
    ELLER
    Bygga helt nytt och få det exakt exakt om ni vill ha det i "gammal stil" men huset ligger i ett bostadsområde eller iaf tillsammans med 4 andra hus. Detta alternativ blir vid första anblick rejält mycket dyrare.

Kan man få samma charm i ett nybyggt hus är väl egentligen min fråga till Er?

tac för synpunkt/åsikt

Vad väljer ni

• Sötnöt
    Videli skrev 2008-06-28 21:14:17 följande:
    Sötnöt,Vi stog precis i samma fråga som dig. Men vi valde det gamla. En gård just från 1909. Jag tycker personligen inte man kan få den där charmen i ett nytt hus. Men sen finns det ju mer fördelar med ett nytt hus oxå.Men jag tror att man oxå ska tänka mer på läget på huset, och inte stirra sig blind bara på huset. Läger kan du aldrig byta, men man kan göra om det mesta i ett hus.Men vi valde det gamla före det nya huset!
    Verkar som om 1909 är ett bra år
    Jo det är väl lite så det rent instinktivt känns. Samtidigt som många i vår omgivning är duktiga på att påpeka riskerna med ett så pass gammalt hus Men som du säger, jag tror också att charmen med ett gammalt hus är svår/omöjlig att efterlikan i ett sprillans nytt, hur mycket gammal stil man än har...
    Har ni mycket arbete med ert hus?
Svar på tråden Vita tråden del 8